Sökning: "cooperation and scaffolding."

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden cooperation and scaffolding..

  1. 1. Online Game-Based Learning Platforms and Vocabulary Acquisition for ESL Learners in Upper Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Asia Hussein Ali; Aleksander Rudenko; [2023]
    Nyckelord :Online-game based learning platforms; gamification; vocabulary acquisition; student competition and engagement; cooperation and scaffolding.;

    Sammanfattning : Since the Covid19 pandemic there has been a rise in the use of digital platforms such as online-game based learning platforms (OGBLPs) to diversify the learning experiences of students. This paper investigates the implementation, challenges, and benefits of online game-based learning platforms for English learning of students with English as a second language (ESL) in Sweden’s upper secondary schools. LÄS MER

  2. 2. Flerspråkighet i förskolan : Förskollärares arbete med flerspråkiga barns språkutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Alaa Monsor; [2023]
    Nyckelord :Multilingualism in preschool- teachers work with multilingual children s language development.; Flerspråkighet; förskola; förskollärares arbetssätt; förskollärares arbetsform; språkutveckling.;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om flerspråkighet iförskolan med fokus på förskollärarnas arbetssätt för barns språkutveckling. Antalet flerspråkiga barn ökar i förskoleverksamhet då de har olika bakgrund och använder olika språk (Skolinspektionen 2017, s. LÄS MER

  3. 3. Breaking Down the ELL Sound Barriers : Listening Comprehension Strategies for Swedish High School Students

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Carrie Forsberg; [2020]
    Nyckelord :English; listening; anxiety; schema; vocabulary; affective filter; scaffolding;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative research study was to identify difficulties some Swedish learners have with listening comprehension in the English 5 course in Upper Secondary Schools and to find methods of teaching such as scaffolding, schematic knowledge, preparation and peer cooperation that may prove successful. The methodology for this study was to test three groups of students representing three different programs of study at a high school in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Möjliga framgångsfaktorer för elever i språklig sårbarhet : En intervjustudie med lärare som fått fortbildning och handledning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Anna-Karin Bäcklund; [2018]
    Nyckelord :språkstörning; inkludering; tillgänglighet; kommunikation; scaffolding; cirkelmodellen; fortbildning; handledning;

    Sammanfattning : The present study focuses on students with linguistic vulnerability. It may be students who have diagnosed language impairment, but also students with similar expressions/needs. It is an interview study of teachers who have received further education and tutorials on the subject. LÄS MER

  5. 5. Worterschließung durch Zusammenarbeit : verschiedene Worterschließungstechniken in einerFremdsprache und die unterstützende Rolle der Schülergruppe

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Olivia Holmgren; [2018]
    Nyckelord :Word meaning; Zone of proximal Development; Scaffolding; Collaborative learning; Worterschließung; die Zone der proximalen Entwicklung; Worterschließungstechniken; Kollaboratives Lernen;

    Sammanfattning : Es gibt unterschiedliche Techniken, die Bedeutung eines unbekannten Wortes ohne Hilfeeines Wörterbuchs zu erschließen. In dieser Untersuchung wurden insbesondere vierTechniken beachtet und präsentiert: Worterschließung mit Hilfe des Zusammenhangs,durch Ähnlichkeit mit Wörtern aus anderen Sprachen, durch Ähnlichkeit mit deutschenWörtern und durch Teilung von komplexen Wörtern. LÄS MER