Sökning: "genererad terräng"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden genererad terräng.

  1. 1. Generating synthetic golf courses with deep learning : Investigation into the uses and limitations of generative deep learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Lundqvist; [2022]
    Nyckelord :Generative adverserial networks; generative models; golf; terrain generation; GAN; Generativa adversiella nätverk; generativa modeller; golf; genererad terräng; GAN;

    Sammanfattning : The power of generative deep learning has increased very quickly in the past ten years and modern models are now able to generate human faces that are indistinguishable from real ones. This thesis project will investigate the uses and limitations of this technology by attempting to generate very specific data, images of golf holes. LÄS MER

  2. 2. Procedural Generation of Volumetric Data for Terrain

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Henrique Furtado; [2019]
    Nyckelord :procedural terrain generation; volumetric terrain; thermal erosion; procedural modelling;

    Sammanfattning : A procedural method is proposed to generate volumetric data for terrain using a surface height map and information about materials as input. In contrast to previous explored methods this approach takes advantage of the extensive research on surface terrain generation by adapting the material layers to the topology of the input terrain. LÄS MER

  3. 3. Spelutveckling för Facebook – från koncept till produkt

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Marcus Kellner; Fredrik Brundin; Ola Blissing; Tim Ekberg; Sam Samuelsson; [2011]
    Nyckelord :Facebook; spelutveckling; webbutveckling; internet; sociala spel; Facebook; game development; web development; internet; social games;

    Sammanfattning : Abstrakt Under vårt kandidatarbete arbetade vi under 20 veckor med att utveckla ett webbaserat spel riktat mot Facebook. Vi använde Agile/Scrum som projektmetod för vårt arbete och förändrade metoden och utvecklade verkyg för att effektivisera den för vårt syfte. LÄS MER