Sökning: "grocery consumption"
Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden grocery consumption.
1. Föräldrars konsumentbeteende och matval : En kvalitativ studie om barnfamiljers attityder kring asiatisk mat i Sverige.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract: Consumer behaviour develops during different life stages, as emphasized by Solomon et al. (2016). Notably, the transition to parenthood entails significant changes, challenging pre-existing consumption routines and introducing new priorities, especially in terms of dietary habits (Hamilton & White, 2012). LÄS MER
2. Impact of Increased Grocery Prices on Households : Studying Sweden 2022/2023
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In 2022, food prices increased rapidly, prompting this investigation into how the price shock has impacted consumer behavior. Previous studies have found that price shocks affect low- income households with children the most. A switch to more calorie-dense food and a decreased consumption of snacks. LÄS MER
3. Assessing the EnvironmentalPerformance of an In-Store VerticalFarming System : Identifying environmental hotspots for an in-store hydroponic vertical farmingsystem, using Life Cycle Assessment
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The world is facing many challenges to be able to ensure food security, such as anincreased food demand coming from an expanding world population andurbanisation, worsened agricultural opportunities from increased land deteriorationand significant environmental impacts coming from the food sector. Thus, there is aneed for new agricultural solutions to meet our needs whilst decreasing impactssimultaneously. LÄS MER
4. Litteraturstudie - Energieffektivisering av livsmedelsbutiker genom nyttjande av överskottsvärme
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Generellt sett har livsmedelsbutiker ett stort behov av enrgi i form av el, värme, komfortkyla och livsmedelskyla. Livsmedelsbutikers höga elanvändning utgör 3% av Sveriges totala elanvändning. En betydande del av elanvändningen går till kylsystem och genererar på så vis överskottsvärme från kondensorn som ofta slösas bort. LÄS MER
5. The Critical Consumer of Today’s Inauthentic Messages : A qualitative interview study on how young people make sense of communication promoting sustainable food consumption
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In Swedish society, food is the fourth most prominent area of consumption. The number of large grocery shops is increasing, and today a consumer can choose between several different brands for the same product. LÄS MER