Sökning: "grundskollärares upplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden grundskollärares upplevelser.

  1. 1. Bedömd eller dömd? : Lärares erfarenheter av summativa bedömningar och hur dessa påverkar motivation och självbild hos elever i behov av stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Lovisa Lindholm; Hanna Lindberg; [2024]
    Nyckelord :Summativ bedömning; motivation; elevers självbild; elever i behov av stöd; lärares erfarenheter; specialpedagogiskt stöd;

    Sammanfattning : Vår uppsats handlar om grundskollärares erfarenheter av att genomföra summativa bedömningar med elever i behov av stöd. Syftet med vår studie är att få en fördjupad förståelse av vilka erfarenheter grundskollärare för de tidiga skolåren har kring hur summativa bedömningar kan påverka motivation och självbild hos elever i behov av stöd. LÄS MER

  2. 2. "Ett måste för några få elever kan vara bra för alla elever" : Sex grundskollärares upplevelser och erfarenheter av arbetet med bildstöd i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Malin Pizuch Näslund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Alla har rätt till simundervisning, oavsett religion och kön : En intervjustudie om grundskollärares upplevelser och didaktiska strategier vid sim- och livräddningsundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Hugo Milton; Filip Jansson; [2023]
    Nyckelord :Simning; livräddning; kultur; etnisk bakgrund; didaktisk; grundskollärare;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate how teachers relate to swimming and lifesaving teaching in school based on the opportunity for all students to participate, with a focus on girls with a Muslim background. The study used a qualitative semi-structured interview with predetermined questions. LÄS MER

  4. 4. Grundskollärares upplevelser av inkluderingsarbetet med elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Rina Hisenaj; Zana Ullak; [2023]
    Nyckelord :Elever i behov av särskilt stöd; inkludering; kategoriskt perspektiv; lärares upplevelser; relationellt perspektiv; samarbete;

    Sammanfattning : Lärares syn på inkluderingsarbetet och tillvägagångssätt i utformandet av undervisning för elever i behov av särskilt stöd skiljer sig avsevärt på olika skolor.  Studien har i syfte att undersöka vilka upplevelser grundskollärare har gällande arbetet med elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER

  5. 5. Singaporemodellen : En kvalitativ studie om lärares uppfattningar om hur Singaporemodellen påverkar elevernas motivation och intresse för matematikämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Matematik

    Författare :Emelie Östling; [2023]
    Nyckelord :delaktighet; intresse; kreativitet; motivation; Singaporemodellen; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syftet med studien avser att undersöka grundskollärares uppfattning kring skillnader mellan traditionell matematikundervisning och Singaporemodellens undervisningssätt och hur denna modell påverkar elevers intresse och motivation för matematikämnet. Detta gjordes iform av en kvalitativ intevjumetod för att ta del av lärares erfarenheter och åsikter kring deras upplevelser angående skillnader i undervisningsmodellerna samt hur elever påverkas av motivation. LÄS MER