Sökning: "helsingborg if"

Visar resultat 1 - 5 av 263 uppsatser innehållade orden helsingborg if.

  1. 1. Politikers perspektiv på det gränsöverskridande samarbetet över Öresund : En studie om drivkrafter, visioner och hinder i Helsingborg och Helsingör

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Olivia Gebhard Jensen; [2024]
    Nyckelord :Gränsöverskridande samarbete; Gränsregion er ; Öresund; Öresundssamarbetet; Drivkraft; Vision och Hinder.;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the research field in the cross-border region of Oresund, between Helsingborg and Helsingor. The study aims to research politicians’ views on the cooperation between the two cities and to answer how politicians in Helsingborg and Helsingor view cross-border cooperation in the region based on driving forces, visions, and obstacles. LÄS MER

  2. 2. Ungdomsråd: inflytande eller ”youth-washing”? : en studie om ungdomsrådens möjligheter att göra ungdomars röster hörda och delaktiga i en hållbar stadsutveckling

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lina Strömqvist; [2023]
    Nyckelord :ungdomsråd; ungdomsdeltagande; meningsfullhet; inflytande; samhällsplanering;

    Sammanfattning : Det finns ett stort behov av att göra ungdomar delaktiga i kommunernas utveckling. Offentliga rum är sällan anpassade efter ungdomars behov, trots att de har en viktig roll för ungdomars utveckling. LÄS MER

  3. 3. City branding used as an instrument for justifying the initiations of megaprojects : A master thesis of the topic city branding towards the megaprojects of Öresundsmetro and HH-tunnel

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Marko Bergman; [2023]
    Nyckelord :city branding; city marketing; Öresundsmetro; HH-tunnel;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate and understand how cities are using brandingefforts and strategies to further initiate projects of large scale. The study takes placewithin the cities of Malmö and Helsingborg that are both competing for gaining nationalsupport towards the initiation of megaprojects. LÄS MER

  4. 4. Bortom mål och prestation : En kvalitativ studie som syftar till att studera hur Helsingborgs IF:s (HIF) Corporate SocialResponsibility arbete kan användas som medel till att attrahera och bibehålla sponsorer ikontrast till deras sportsliga framgångar.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Ellen Elfman; Hugo Brodin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR Swedish football club Helsingborgs IF HIF ; stakeholder and customer relations;

    Sammanfattning : This paper examines the relationship between Corporate Social Responsibility (CSR) effortsand sporting success in attracting and retaining sponsors with a focus on the Swedish footballclub Helsingborgs IF (HIF). In 2022, Helsingborgs IF was relegated from Allsvenskan(swedish top-flight football) to Superettan (swedish second tier league) and faces a newexternal situation in relation to competition, attractiveness and commercial development inthe coming season (2023). LÄS MER

  5. 5. Citylab: To be or not to be? : A case study of the implementation of Citylab in the municipal urban planning process in Norrtälje and Helsingborg

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Nira Mandolin; Per Hultman; [2023]
    Nyckelord :Sustainability certification; Citylab; Sustainable urban development; Miljöcertifiering; Citylab; Hållbar stadsutveckling;

    Sammanfattning : Sustainability certifications are becoming a frequently used method to deal with problems associated with sustainability. Citylab is a Swedish system that has been developed to guide municipalities in their work with planning sustainable neighbourhoods. LÄS MER