Sökning: "ikea marknadsföring kommunikation"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden ikea marknadsföring kommunikation.

  1. 11. När IKEA kom till Karlstad : Var repositionering nödvändigt för existerande möbelhandlare?

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Malin Hoff; Ziba Zarei; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med uppsatsen är att undersöka hur etableringen av IKEA har påverkat den existerande möbelmarknaden i Karlstad. Avsikten är att analysera om existerande företag på marknaden har varit i behov av repositionering, och i så fall hur detta har skett. LÄS MER

  2. 12. IKEA:s gråa hål : Hur IKEA kan få 50+ att handla mer möbler

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Patrik Fredriksson; Sebastian Persson; [2008]
    Nyckelord :50 marketing; competetive advantage; preferences; cognitive age; IKEA; 50 marknadsföring; konkurrens; preferenser; kognitiv ålder; IKEA;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att beskriva och analysera varför IKEA-besökare i Karlstad, som tillhör kundgruppen 50+, väljer att inte handla möbler i samma utsträckning som de yngre besökarna. Metod: Uppsatsens undersökning grundas på en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

  3. 13. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jessica Almqvist; Åsa Reinholdsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; IKEA;

    Sammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER