Sökning: "ikea marknadsföring kommunikation"
Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden ikea marknadsföring kommunikation.
11. När IKEA kom till Karlstad : Var repositionering nödvändigt för existerande möbelhandlare?
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Det huvudsakliga syftet med uppsatsen är att undersöka hur etableringen av IKEA har påverkat den existerande möbelmarknaden i Karlstad. Avsikten är att analysera om existerande företag på marknaden har varit i behov av repositionering, och i så fall hur detta har skett. LÄS MER
12. IKEA:s gråa hål : Hur IKEA kan få 50+ att handla mer möbler
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syfte är att beskriva och analysera varför IKEA-besökare i Karlstad, som tillhör kundgruppen 50+, väljer att inte handla möbler i samma utsträckning som de yngre besökarna. Metod: Uppsatsens undersökning grundas på en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER
13. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER