Sökning: "ikea marknadsföring kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden ikea marknadsföring kommunikation.

  1. 6. Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Frida Gustafsson; Fredrika Bylund; [2013]
    Nyckelord :Social media; Facebook; IKEA Sweden; Social media-strategy; Web marketing; Relationship marketing; Virtual communities; Virtual communication.; Sociala medier; Facebook; IKEA Sverige; Strategi för Sociala Medier; Webb marknadsföring; Relationsmarknadsföring; Virtuella gemenskaper; Virtuell kommunikation;

    Sammanfattning : Introduction In this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. LÄS MER

  2. 7. Digitaliserad Storytelling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Dahlman; Madeleine Hjalmarsson; Lovisa Johansson Mellbin; [2013]
    Nyckelord :Storytelling; Digital media; Brand; Emotionality; IKEA; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Digitaliserad Storytelling – En fallstudie om att bygga IKEAs varumärke genom berättelser Seminariedatum: 2013-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Evelina Dahlman, Madeleine Hjalmarsson och Lovisa Mellbin Handledare: Fil. Dr. LÄS MER

  3. 8. Satsningar på samhällsansvar : Ett långsiktigt arbete startar idag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Moa Åström; Julia Westberg; [2011]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Business Idea; Internal Marketing; Communication; Incorporation; Long-term perspective; Consensus; Corporate Social Responsibility; Samhällsansvar; Affärsidé; Intern marknadsföring; Kommunikation; Överföring; Långsiktighet; Överensstämmelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förutsättningar för företag förändras ständigt. Samtidigt har kunder och anställda fått nya betydelsefulla roller för hur verksamheten utformas och vilka värderingar som företaget arbetar efter. LÄS MER

  4. 9. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sebastian Johansson; Sigrid Windle; [2010]
    Nyckelord :facebook; marknadskommunikation; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER

  5. 10. Kommunikationen av ett internationellt varumärke -En studie om IKEA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marina Johansson; Selma Jakupovic; Elinn Widlöf; [2009]
    Nyckelord :lokalt; globalt; kommunikation; marknadsföring; varumärke; standardisering; kultur; ledarskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER