Sökning: "ikea marknadsföring kommunikation"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden ikea marknadsföring kommunikation.
6. Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Introduction In this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. LÄS MER
7. Digitaliserad Storytelling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Digitaliserad Storytelling – En fallstudie om att bygga IKEAs varumärke genom berättelser Seminariedatum: 2013-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Evelina Dahlman, Madeleine Hjalmarsson och Lovisa Mellbin Handledare: Fil. Dr. LÄS MER
8. Satsningar på samhällsansvar : Ett långsiktigt arbete startar idag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Förutsättningar för företag förändras ständigt. Samtidigt har kunder och anställda fått nya betydelsefulla roller för hur verksamheten utformas och vilka värderingar som företaget arbetar efter. LÄS MER
9. Framtidens marknadsföring : Sociala medier. Fungerar marknadskommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Undersökningen syftar till att genom observationer av grupper i Facebook beskriva hurföretag i nuläget ska använder sig av denna kommunikationsmöjlighet. Med stöd av teorieroch datamaterial, leder mönster i kommunikationen fram till förslag hur företag kan förbättrasin kommunikation och genom detta nå fram till bättre resultat. LÄS MER
10. Kommunikationen av ett internationellt varumärke -En studie om IKEA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER