Sökning: "Social media-strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Social media-strategy.

  1. 1. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER

  2. 2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  3. 3. Keeping Up With The Heritage : An exploration of consumers emotional connections to heritage luxury fashion brands on Instagram

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathana Kauffmann; Fiona Byrne; Edith Andersson; [2022]
    Nyckelord :Brand Love; Brand Heritage; Luxury Fashion; Emerging Consumers; Visual Methods;

    Sammanfattning : Purpose The aim of this master’s thesis is to gain in-depth insight into the emotional connections of consumers to the brand heritage of luxury fashion brands. Another aim of the paper is to investigate how brand love is enriched by the communication of brand heritage dimensions on Instagram. LÄS MER

  4. 4. Social media use in science-based entrepreneurship : A qualitative study of Swedish science-based entrepreneurial firms utilizing social media in the initial stage of venture development

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Svante Zachrisson; Xian Li; [2022]
    Nyckelord :science-based entrepreneur; social media;

    Sammanfattning : This degree project examines the role of social media for science-based entrepreneurial firms in the initial stage of the venture. Social media in entrepreneurship is an emerging phenomenon that has gotten increased attention from scholars. LÄS MER

  5. 5. Humor as a Social Media Strategy : A mixed-methods research on humor, its types, contingencies, and favorability

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Annika Romell; Rebecca Segedi; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Problem: The social media era has forced brands and businesses to adapt to their shifting role with consumers. The interactive nature of platforms and the new social language has presented businesses and brands with new capabilities. LÄS MER