Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  2. 2. Bilddiagnostik av barn ochungdomar vid skolios : En jämförande litteraturstudie mellan konventionell röntgen, datortomografi och entrepreneurial operating system

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ida Söderberg; Van Najm; [2023]
    Nyckelord :Computed tomography; conventional radiography; entrepreneurial operating system; image diagnostics; radiation dose; Bilddiagnostik; datortomografi; entrepreneurial operating system; konventionell röntgen; stråldos;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konventionell röntgen, datortomografi (DT) och entrepreneurial operating system (EOS) är tre radiologiska undersökningsmetoder som kan användas för bilddiagnostik vid skolios av barn och ungdomar. Undersökningarna kan genomföras i en liggande eller stående positionering vid bedömning av ryggradens deformation. LÄS MER

  3. 3. Identifiering av felplacerade komponenter på ett kretskort med bildbehandling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Adam Chabchoub; [2023]
    Nyckelord :Image processing; Algorithm; Reference image; Histogram matching; Centroid; Bildbehandling; Algoritm; Referensbild; Histogrammatchning; Centroid;

    Sammanfattning : Teknologiska framsteg påverkar tillverkningsindustrin genom att integrera tester för kretskortens status, lödning och elektriska egenskaper. En pick-and-place-maskin används för att verifiera komponentpositioner på kretskortet, men underhåll och re-paration av dessa maskiner medför stora kostnader. Industry 4. LÄS MER

  4. 4. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. Construction of a scanning confocal microscope for Quantum Dot mapping at telecom wavelength

    Master-uppsats, KTH/Tillämpad fysik

    Författare :Alexandros Bampis; [2023]
    Nyckelord :Nanophotonics; Quantum Dot Positioning; Photoluminescence Mapping; Scanning Microscope; Nanofotonik; Positionering av kvantprickar; Fotoluminescenskartläggning; Skanningsmikroskop;

    Sammanfattning : Future commercial applications making use of non-classical light sources require bright quantum emitters. Such emitters can be achieved by embedding self-assembled, optically active semiconductor quantum dots (QDs) in centered photonic structures. LÄS MER