Sökning: "Philip Östenson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Philip Östenson.

  1. 1. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  2. 2. Att vara chef genom en digital kommunikationskanal: Distansarbetets påverkan på chefsrollen inom kommunala fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Philip Östenson; Gustav Karlén; [2021]
    Nyckelord :Digitala kommunikationskanaler; Ledarskap; Distansarbete; Teknikstress; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks det hur chefer på kommunala fastighetsbolag har påverkats av att arbeta på distans genom en digital kommunikationskanal. Grunden i arbetet byggs upp med hjälp av litteratur i relevanta områden, samt en kvalitativ undersökning genom semistrukturerade intervjuer med chefer inom 2 olika kommunala fastighetsbolag. LÄS MER