Sökning: "imageskapande processen"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden imageskapande processen.
1. Like or dislike - Vad trycker du? Sociala mediers roll i den imageskapande processen för en plats
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sociala medier har fått en allt större del i platsmarknadsföringen och tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på ett producentperspektiv varför uppsatsen ämnar undersöka området ur ett mottagarperspektiv. Syftet är att undersöka hur information på sociala medier påverkar den imageskapande processen för en plats och genom detta utreda hur tidigare teorier förändras. LÄS MER
2. En studie om destinationsimage : Exemplet Hong Kong
Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är delvis att undersöka hur de valda aktörerna, det vill säga researrangörer och resetidningar, framställer en image av en destination. Delvis att beskriva och analysera marknadsföringen av exemplet Hong Kong som turistdestination i svenska resetidningar och hos svenska researrangörer samt undersöka svenskars uppfattade image av destinationen Hong Kong. LÄS MER