Sökning: "imageskapande processen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden imageskapande processen.

  1. 1. Like or dislike - Vad trycker du? Sociala mediers roll i den imageskapande processen för en plats

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cajsa Wetterö; Lena Hjort; Tina Petersson; [2011]
    Nyckelord :imageskapande agenter; imageskapande processen; platsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; word of mouth; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har fått en allt större del i platsmarknadsföringen och tidigare forskning har i stor utsträckning fokuserat på ett producentperspektiv varför uppsatsen ämnar undersöka området ur ett mottagarperspektiv. Syftet är att undersöka hur information på sociala medier påverkar den imageskapande processen för en plats och genom detta utreda hur tidigare teorier förändras. LÄS MER

  2. 2. En studie om destinationsimage : Exemplet Hong Kong

    Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaper

    Författare :Catherine Lee-Klockare; Malin Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Plats; destination; platsmarknadsföring; destinationsmarknadsföring; imageskapande agenter; destinationsimage; Hong Kong.;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är delvis att undersöka hur de valda aktörerna, det vill säga researrangörer och resetidningar, framställer en image av en destination. Delvis att beskriva och analysera marknadsföringen av exemplet Hong Kong som turistdestination i svenska resetidningar och hos svenska researrangörer samt undersöka svenskars uppfattade image av destinationen Hong Kong. LÄS MER