Sökning: "industriell musik"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden industriell musik.
1. Starkare ljud, mer intressant? : En kvalitativ studie hur musikproduktionsstudenter påverkas av starkt ljud i hörlurar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Under en längre tid har fenomenet ”loudness war” varit föremål för omfattande diskussioner. Trots detta finns en begränsad mängd information angående musikproduktionsstudenters syn på stark musik, inom olika genrer ur ett kvalitativt perspektiv. LÄS MER
2. Inkluderande Musikinstrument
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på att ta fram en ny design för företaget Funkis interaktiva musikinstrument. Projektet begränsar sig till att endast designa den del av produkten som användaren integrerar med och inte produktens mjukvara. Musik är något som hjälper människor att kommunicera och relatera till varandra. LÄS MER
3. Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Titel: Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet. Författare: Carl Sundgren, Industriell Ekonomi 2017, LTH; Vincent Wilsby, Industriell Ekonomi 2017, LTH. Handledare: Ingela Elofsson, Institutionen för produktionsekonomi vid Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER
4. The Designer’s Mixer Board : Communicating Design and Formgiving
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report describes the background, methods and results of a master thesis project revolving around communication and form-giving in the product design process. Teo Enlund, former Associate Professor at KTH, who has developed a tool called the Designer’s Mixer Board, in which he draws a parallel from mixing music to discussing product design. LÄS MER
5. Customer Experience and its Implication for Value Creation within the Night-Time Economy
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The consumer behaviour is adapting within industries due to new technologies such as smart phones. As consumer behaviour changes so do companies by adapting their way of engaging and interacting with their customers. This provides potential to innovate new service offerings. LÄS MER