Sökning: "Malin Mattsson"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Malin Mattsson.
1. Starkare ljud, mer intressant? : En kvalitativ studie hur musikproduktionsstudenter påverkas av starkt ljud i hörlurar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Under en längre tid har fenomenet ”loudness war” varit föremål för omfattande diskussioner. Trots detta finns en begränsad mängd information angående musikproduktionsstudenters syn på stark musik, inom olika genrer ur ett kvalitativt perspektiv. LÄS MER
2. Finns jag med? : En kvalitativ text- och bildanalys om hur barn med NPF representeras i bilderböcker
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien har behandlat representationen av Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) i barnböcker och hur detta förhåller sig till de rådande diskurserna kring NPF samt forskning kring funktionsnedsättningar. Studien har haft särskilt fokus på Attention deficit hyperactive disorder (ADHD) och Autism, där vi genom en diskursiv text- och bildanalys har granskat böckernas innehåll och undersökt huruvida de reproducerar eller nyanserar de rådande diskurserna. LÄS MER
3. Att främja delaktighet för personer med demenssjukdom - Demenssjuksköterskors erfarenhet av att arbeta med delaktighet i kommunal hälso- och sjukvård : En semistrukturerad intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund Patienters rätt till delaktighet understryks i flera lagar och riktlinjer. Trots detta visar studier att personer med demenssjukdom i stor utsträckning helt exkluderas från delaktighet i beslut rörande deras vård. LÄS MER
4. Brukarinflytande i LSS-utredningar : En kvalitativ studie om LSS-handläggares perspektiv på brukarinflytande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of the study is to describe and analyze how LSS-administrators talkabout user involvement in investigations based on their profession in anorganizational context. Eight LSS administrators have been interviewed. LÄS MER
5. Vardagskommunikation med vårdnadshavare i den mångkulturella förskolan : En studie ur ett förskollärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskollärares upplevelser av vardagskommunikationen medvårdnadshavare med olika språkliga och kulturella bakgrunder samt synliggöra vilka utmaningaroch möjligheter det medför. Syftet inbegriper även vilka verktyg och metoder som kan underlättaden vardagliga kommunikationen i den mångkulturella förskolan. LÄS MER