Sökning: "internationella marknadsföringsprogrammet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden internationella marknadsföringsprogrammet.

  1. 1. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Evelina Hultqvist; Anna-Sofia Frank; [2016]
    Nyckelord :emotional appeal; rational appeal; green marketing; green involvement; willingness to buy; packaging design; emotionella anspråk; rationella anspråk; grön marknadsföring; miljöengagemang; köpbenägenhet; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER

  2. 2. Facebook : En nödvändig del av promotionsmixen för Internationella Marknadsföringsprogrammet.

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Nilsson; Alexander Losten; [2010]
    Nyckelord :Integrated marketing communication; IMC online; promotionsmix; Facebook; sociala medier; marknadsföring;

    Sammanfattning : Dispositionen i artikeln är som följer: först kommer artikeln förklara varför undersökningen genomfördes. Därefter följer en redogörelse av vad det är för verktyg som används för att besvara studiens syfte. Detta användes också för att formulera påståenden. LÄS MER

  3. 3. Unga akademikers situation på arbetsmarknaden - en kvalitativ studie.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskap

    Författare :Maria Obbarius; Åsa Pettersson; [2006]
    Nyckelord :unga akademiker; etablering; flexibilitet; rörlighet; utbildning; arbetslivserfarenhet;

    Sammanfattning : I dag debatteras det flitigt kring unga och deras arbetslöshet i media. Syftet med vår studie är att studera unga med högskoleutbildning och deras syn på val av utbildning och deras möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER