Sökning: "klädbranschen konkurrenter"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden klädbranschen konkurrenter.

  1. 1. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  2. 2. Finanskrisens effekter - En lönsamhetsanalys av tre företag inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anette Nilsson; Emil Svahn; [2010-06-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Klädbranschen är en konkurrensutsatt bransch med flera stora aktörer på marknaden. Konkurrensen innebär prispress och minskade marginaler och därmed måste företagen hitta nya och bättre lösningar för att nå sina uppsatta mål. LÄS MER

  3. 3. Nystartade småföretag i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Monica Feltsen; Anneli Karlsson; [2010]
    Nyckelord :butik; internet; småföretag; nystartade; klädbranschen;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER

  4. 4. Ryktesspridning eller reklampelare?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Simonsson; Karolina Ahlström; [2010]
    Nyckelord :brus; word-of-mouth varumärke; traditionell kommersiell marknadsföring; målgrupp;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan aktörerna inom klädbranschen är idag stor och kommer förmodligen växa sig ännu större de kommande åren. Alla företag måste därför sträva efter att komma förbi det enorma kommersiella bruset för att finna köpare till sina egna produkter. LÄS MER