Sökning: "knowledge utilization"
Visar resultat 21 - 25 av 422 uppsatser innehållade orden knowledge utilization.
21. Unveiling the Digital Shift: Exploring the Changing Landscape of Work in Banking
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The advent of digitalization has significantly impacted various aspects of society. Digitalization has aided in the growth of more ecologically friendly practices, and remote work hasreduced the usage of cars and lowered carbon emissions. LÄS MER
22. Etiska och praktiska dilemman vid bevarande av hotade arter och deras livsmiljöer
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Denna forskningsrapport har som mål att undersöka och analysera de omfattande etiska faktorer som påverkar beslutsprocessen vid ingripande i naturen. I synnerhet undersöker vi de moraliska och praktiska dilemman som kan uppstå vid sådana beslut och som ofta är komplexa och svåra att hantera. LÄS MER
23. Efficient FE Modeling of Large Casted Parts
Master-uppsats, KTH/MaskinkonstruktionSammanfattning : The design and analysis of large casted parts present significant challenges due to their complex geometry. Finite Element (FE) modeling is a vital tool for understanding the performance of casted components. However, the computational requirements associated with these parts often lead to excessive processing times and resource utilization. LÄS MER
24. Optimizing the mechanicalpackaging of drivetraincomponents in Formula Studentbattery electric vehicles : Development of electric drivetrains for student engineering competition
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)Sammanfattning : The world has seen a rapid increase in the development of electric vehicles. This development is made possible by competent engineers. LÄS MER
25. Språkstödjande arbetssätt i klassrummet : En kvalitativ intervjustudie av lärare på låg- och mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : The purpose of this study was to identify the language-supporting methods and tools employed by primary and middle school teachers to facilitate the language and knowledge development of their students. The research utilized a qualitative design, with semi-structured interviews conducted within four focus groups composed of two participants each. LÄS MER