Sökning: "kräsenhet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kräsenhet.

  1. 1. Främjas grönsakskonsumtion i förskolan?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Angelina Khalil; Karin Wenner; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att få barn att äta 400g frukt och grönsaker per dag kan vara en utmaning. I åldrarna 3-6 år visar de ofta på neofobi och kräsenhet vilket gör det svårt att få barnen att prova nya livsmedel. Förskolan har en stor roll i barnens liv och kan synnerligen påverka dem. LÄS MER

  2. 2. Ett friskt barn svälter inte sig självt - Intervjuer med distriktssköterskor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Lisa Solitander; Louisa Maria Mason; [2015]
    Nyckelord :Barn; kräsenhet; matvägran; föräldrar; distriktssköterska; BVC; stöd; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Barn som matvägrar eller är kräsna med maten är en känd företeelse inom barnhälsovården, men det saknas kunskap om hur distriktssköterskan ger stöd till föräldrar vars barn är kräsna eller matvägrar. Syftet med studien var att beskriva distriktssköterskans stöd till föräldrar med barn som är kräsna eller matvägrar. LÄS MER

  3. 3. The One to One Master Thesis : Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Christopher Horn; Christoffer Ramstadius; Karolina Arestad; [2006]
    Nyckelord :One-to-One Marketing; anpassning; lärande relation; värde; sällanköpsvaror;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: The one to one master thesis – Implementeringsprocessen av one to one marketing ur ett sällanköpsperspektiv Kurs: FED 321, Marknadsföring i imaginära organisationer, Vt 2006 Författare: Karolina Arestad, Christopher Horn, Christoffer Ramstadius Handledare: Stig G Johansson Examinator: Stig G Johansson Nyckelord: One-to-one marketing, anpassning, lärande relation, värde, sällanköpsvaror Bakgrund: Nytt fokus på kunden innebär att företag mer på en individuell nivå ska förstå kunden och dennes kräsenhet för att villkor och behov lättare ska kunna tillgodoses. Innebörden av detta leder till ett arbetssätt för marknadsföring som har blivit ett alltmer vanligt begrepp, nämligen one-to-one marketing, och som är myntat av Peppers och Rogers. LÄS MER