Sökning: "kundperspektiv"

Visar resultat 21 - 25 av 203 uppsatser innehållade ordet kundperspektiv.

  1. 21. Penningtvätt : Hur påverkas kundförtroendet?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Vestman; [2020]
    Nyckelord :Penningtvätt; kundförtroende; bankers agerande; kunders attityd; kunders medvetenhet; kunders agerande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : År 2017 rapporterar medier om misstänkt penningtvätt i Danske Bank och året därpå fastslås att banken gjort sig skyldig till allvarliga brott. Tiotusentals kunder lämnar banken och bankens aktiekurs rasar till följd av risk för dyra böter. Det talas om att händelsen kan utgöra den största penningtvättskandalen i modern historia. LÄS MER

  2. 22. Attitydförändring vid penningtvättsskandal : En kvantitativ studie

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malou Holmensköld; Nathalie Paktinat; [2020]
    Nyckelord :Money laundering; scandal; banking sector; attitude change; values; self-interest; consumer loyalty; behavior.; Penningtvätt; skandal; banksektorn; attitydförändring; värderingar; egenintresse; konsumentlojalitet; beteende.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under flera år har några av Sveriges största banker kritiserats under den så kallade “penningtvätts-härvan”. Media har till stor del uppmärksammat skandalen utifrån ett företagsperspektiv men desto mindre ur ett kundperspektiv. LÄS MER

  3. 23. Hur ett fågelperspektiv främjar medborgargarkommunikation : Simuleringars nytta för tjänstedesign

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Cornelia Böhm; [2020]
    Nyckelord :Tjänstedesign; Prototyper; Simulering; Desktop Walkthrough;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte hur datorsimuleringar från satellitvy kan användas i tjänstedesign, med drönarleveranser ur ett medborgarperspektiv som fallstudie. Genom användandet av forskning genom design utforskades vilken information simuleringar kan förmedla och hur de kan användas för att ta ett medborgarperspektiv. LÄS MER

  4. 24. The value perception gap between customers and sellers : A case study on aftersales services within maritime industry

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Pontus Öström; Emil Fröyset; [2020]
    Nyckelord :Serive; Customer value; Value proposition; Customer perspective; Maritime industry; Service; Kundvärde; Värdeerbjudanden; Kundperspektiv; Maritim industri;

    Sammanfattning : Increased competition and lower margins on products cause many traditional manufacturing companies to resort to services to increase revenues and differentiate themselves from competitors. A challenge manufacturing companies and their sellers face within this change lie within understanding what their customers value in the contexts of service and how to convey these values into superior value propositions. LÄS MER

  5. 25. Kundperspektivet vid Barnahus : En fallstudie om återkoppling till barn i brottsutredningar

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Emma Ravald; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vid Barnahus utreds brott där barn misstänks ha blivit utsatta för övergrepp. Barnahus-tanken är samla och samordna aktörer från olika myndigheter under ett och samma tak så att barnet ska slippa att bollas runt mellan myndigheter. Barnet ska skyddas i rättsprocessen genom att brottsutredningsprocessen anpassas till barnet. LÄS MER