Sökning: "kundperspektiv"

Visar resultat 6 - 10 av 203 uppsatser innehållade ordet kundperspektiv.

  1. 6. Monetizing on-premises software : An explorative study on revenue models of B2B software providers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Filip Lundström; [2022]
    Nyckelord :software; on-premises; on-prem; on-premise; revenue model; revenue models; B2B; business-to-business; business model; business model; business to business; lokalt installerad; lokalt körd; lokal mjukvara; mjukvara; intäktsmodell; intäktsmodeller; affärsmodell; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of useful revenue models for B2B oriented providers of on-premises software. To fulfill the purpose, two research questions are answered. LÄS MER

  2. 7. Långvariga relationer mellan kund och fastighetsmäklare - ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tim Svensson; Oliver Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; kunder; kundrelationer; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks varför fastighetsmäklarens kund väljer att återkomma till samma fastighetsmäklare vid fler än en bostadsförsäljning. Detta har studerats genom sju semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med kunder som valt att återkomma till samma fastighetsmäklare vid en andra bostadsaffär. LÄS MER

  3. 8. Analys av byxors kvalitet genom simulerad användning : En undersökning av vilka kvalitetsparametrar som förkortar en vävd byxas användningstid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonnah Gustafsson; Marcus Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Quality analysis; standardized test methods; sustainability; woven; life span; Kvalitetsanalys; standardiserade testmetoder; hållbarhet; väv; användningstid;

    Sammanfattning : En textilprodukts produktionsprocess beräknas stå för 80% av dess totala klimatutsläpp. Produktionen förorenar både vatten och land. Ännu är inte återvinning svaret på den negativa klimat- och miljöpåverkan som den textila värdekedjan medför. LÄS MER

  4. 9. Vikten av klimat- och miljövänliga egenskaper för trallvirke : En conjointanalys om en miljövänlig trämodifiering utifrån ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Joakim Blomberg; Ludvig Edenström; [2022]
    Nyckelord :PAPRIKA; Conjoint analysis; willingness to pay; wooden floor decking; environmental friendliness.; PAPRIKA; Conjoint analys; betalningsvilja; trallvirke; miljövänlighet.;

    Sammanfattning : Development is currently being driven towards products that are linked to sustainability. Products with a positive imprint in sustainability are becoming increasingly valuable to consumers, which in turn creates increased value for producers and suppliers. LÄS MER

  5. 10. Fastighetsmäklaren skapande av förtroende i kundmöten och kommunikationens betydelse i bostadsaffärer : En studie som belyser språkbarriärer inom fastighetsmäklarbranschen 

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Olivia Kultanen; Yasmine Osman Touamria; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; broker; trust; customer relations; housing deal; language barriers; successful communication; Fastighetsmäklare; mäklare; förtroende; kundrelationer; bostadsaffär; språkbarriärer; framgångsrik kommunikation;

    Sammanfattning : Title: The real estate agent’s creation of trust in customer meetings and the importance of communication in housing deals - A study that highlights language barriers in the real estate industry. Subject: Real Estate Science, Bachelor Thesis 15 credits Authors: Olivia Kultanen & Yasmine Osman Supervisor: Peter KarpestamDate: Spring term 2022 Aim: The aim of this study is to investigate how real estate agents create trust in customer meetings and what problems that can arise in the sales agreement between the broker and the seller, but also how brokers deal with difficult communication in terms of language barriers. LÄS MER