Sökning: "kursdeltagare"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade ordet kursdeltagare.

  1. 1. Gemenskap, frivillighet, öppenhet : Att göra rum för meningsfullt delande av erfarenheter och intressen i en konstnärlig lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Johan Björck; [2024]
    Nyckelord :Art education; Self-initiated learning; Mutual learning; Bildpedagogik; folkhögskola; egeninitierat lärande; intressedrivet lärande; konstnärligt förhållningssätt; individuell konstnärlig process; personligt bildspråk;

    Sammanfattning : Denna studie diskuterar och problematiserar kring hur deltagare i en konstnärlig kurs involverar och delar med sig av personliga erfarenheter och intressen. Studien intresserar sig särskilt för olika sätt som kursdeltagare delar med sig på och vilka förhållanden och förutsättningar som upplevs påverka möjligheterna till detta. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av kunskap och kompetenser inom hållbar utveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Therese Söderling; Angelica Hellström; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Development; Competence Development; Competence Outcomes; Higher Education; Evaluation; Learning Outcomes; Knowledge Outcomes; Hållbar utveckling; Kompetensutveckling; Kompetensresultat; Högre utbildning; Utvärdering; Inlärningsresultat; Kunskapsresultat;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling behövs för att bidra till en hållbar framtid. Linneuniversitetet vill främja hållbar utveckling genom kursen lärande för hållbar utveckling. Syftet i den här studien är att utvärdera kursens effekt på integrering av kunskap om hållbar utveckling i yrkesrollen. LÄS MER

  3. 3. Kursdeltagare både här och där! : En fenomenografisk fallstudie om uppfattningar och erfarenheter av synkron hybridundervisning inom högre utbildning

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Stefan Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Synkron hybridundervisning; distansundervisning; Blended Learning; Hybrid Learning.;

    Sammanfattning : Utbildning på högskole- och universitetsnivå har under åren 2020-2022 präglats av enorma påfrestningar, förändringar och restriktioner i spåren av den pandemi som drog över världen. Under våren 2020 behövde många lärare inom högre utbildning, över en natt, ställa om sin undervisning från campusbaserad undervisning till onlinebaserad distansundervisning och många studenter fick därmed också helt andra förutsättningar inom sina utbildningar. LÄS MER

  4. 4. Kan relationer fördjupas genom bemötandeträning? En utvärdering av en helgkurs i autentiskt relaterande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Cinna Gärdenfors; Adrian Jönsson; [2022]
    Nyckelord :Upplevd lyhördhet; autentiskt relaterande; relationskvalitet; relationsprocesser; hängivna relationer; Perceived partner responsiveness; authentic relating; relationship quality; relationship processes; communal relationships; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate the impact a weekend course in authentic relating had on different aspects of the quality of the participants' relationships. The relationship quality was measured in two contexts: Between the course participants and in their existing relationships outside the course context. LÄS MER

  5. 5. Tillämpning av persuasive design på kursvärderingsverktyg

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Viktor Birgander; Jens Bleckert; [2021]
    Nyckelord :Persuasive design; kursvärdering; Fogg; Persuasive System Design; Användarupplevelse;

    Sammanfattning : Vid Institutionen för informatik och media vid Uppsala Universitet (IM) används ett digitalt kursvärderingsverktyg (IMKV) som en central metod att samla in feedback från kursdeltagare som underlag för kvalitetsarbete och för reflektion åt kursdeltagaren. Vid IM är svarsfrekvensen låg och således är underlaget för kvalitetsarbete lågt och IMKV riskerar visa på resultat som inte är reliabla eller representativa. LÄS MER