Sökning: "kvalitativ litteraturgenomgång"
Visar resultat 16 - 20 av 223 uppsatser innehållade orden kvalitativ litteraturgenomgång.
16. Grupputveckling, lärande och motivation inom projekt : Hur gör vi det bättre tillsammans?
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Grupputveckling, lärande och motivation är tre faktorer som är avgörande för att driva framgång i en organisation, oavsett storlek eller bransch. I dessa tider där allt fler arbeten utförs i projektform med fysiska eller virtuella grupper blir förståelsen för dynamiken mellan dessa tre faktorer allt viktigare. LÄS MER
17. ”NÄR JAG TÄNKER PÅ DET” : Lärares och specialpedagogers upplevelseav anpassningar för elever med NPS iämnet idrott och hälsa på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : I denna studie intervjuades fyra idrottslärare och två specialpedagoger som jobbar inom gymnasieskolan. Studiens syfte och frågeställningar behandlar det arbete med extra anpassningar som sker i ämnet idrott och hälsa för elever i neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, NPF. LÄS MER
18. ”Att skapa sammanhang” i undervisningen : En kvalitativ studie om ämnesövergripande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Forskning inom svenskämnets didaktik visar att även vid ämnesspecifik undervisning finns det fördelar för elevernas lärande och lärarens undervisning av att läraren söker sig till, och utnyttjar naturliga ämnesövergripande kopplingar inom svenskämnet, till andra ämnen. Fördelarna rör såväl elevens bredare kunskapsutveckling som ämnesspecifikt lärande och motivation. LÄS MER
19. Navigering genom Digital Transformation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Studien undersöker digital transformation inom den offentliga sektorn i Sverige, med fokus på domstolsväsendet och sjukvården. Digital transformation har blivit en central process för samhällsutveckling, beskriven i tre faser: datorisering, digitalisering och digital transformation. LÄS MER
20. Minst till dem som behöver mest? : Synen på kunskapsmöjligheter för elever med funktionsnedsättning samt likvärdighet i den anpassade grundskolans läroplan Lgrsär22
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka framställningen av funktionsnedsättning i Lgrsär 22; anpassad grundskolas läroplanstext, samt att undersöka möjligheter och begränsningar med koppling till likvärdighet och hur det synliggörs i texterna för elever med funktionsnedsättningar. Med hjälp av kvalitativ innehållsanalys som metod, har det varit möjligt att undersöka och granska. LÄS MER