Sökning: "organisational learning"
Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden organisational learning.
1. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER
2. “Det som chefen tycker är viktigt blir ju också viktigt för varje medarbetare” : Chefers uppfattning om organisatoriskt lärande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka chefers uppfattningar om organisatoriskt lärande. Detta görs genom en kvalitativ semistrukturerad intervjustudie, där urvalet består av sju chefer från tre organisationer från två olika branscher. LÄS MER
3. Organisatoriskt lärande inom kommunala turism- och besöksnäringsförvaltningar : en kvalitativ undersökning
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka organisatoriskt lärande i samband med turismutvecklingsprojekt. För att besvara syftet har en frågeställning upprättats med frågorna 1. Hur definierar projektledare inom kommunala turism- och besöksnäringsförvaltningar organisatoriskt lärande? Och 2. LÄS MER
4. Sharing is Caring: A Qualitative Case Study on Knowledge Sharing in University Business Incubators
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Startups and entrepreneur support organisations like business incubators are contemporary fields of research. A key resource startups receive from incubators is knowledge through the process of knowledge sharing with fellow startups. The different perspectives, professional experience, and expertise i.e. LÄS MER
5. To report or not to report: What happens when middle managers receive bad news about safety issues?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Fascinated and often frustrated, it has often been that the flow of critical safety information is not as fluid and transparent as one would consider reasonable (Westhuizen & Stanz, 2017). This notional concept of ‘reporting’ has been researched and studied from many different industries and perspectives but has yet to answer, why individuals and groups lack the culture necessary to report what is wrong or not working related to safety. LÄS MER