Sökning: "kvantitativ enkätundersökning journalistik"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden kvantitativ enkätundersökning journalistik.

  1. 6. Vägen in i en redaktion för specialmaterial : En kvantitativ enkätundersökning samt kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma journalister på specialinriktade tidningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lesly Valencia; [2014]
    Nyckelord :anställningsform; arbetsmarknad; journalistik; journalistutbildning; specialiserade journalister; professionalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka betydelsen av redaktionella medarbetares journalistutbildning jämfört med specialkunskaper och tidigare arbetslivserfarenheter vid rekryteringen av journalister till specialtidningar. De 7 tidskrifterna som har valts ut är, MåBra, Allt om vetenskap, Naturvetare magasinet, Min Hälsa, Sveriges Natur, Modern Psykologi och Dagens Medicin. LÄS MER

  2. 7. Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Helena Kryssman; [2013-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Internkommunikationen i Primärvården – en undersökning om de kommunikativa förutsättningarna för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Författare: Helena Kryssman Handledare: Monica Löfgren-Nilsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: HT 2012 Antal sidor: 45 (ex. bilagor) Syfte: Att undersöka de kommunikativa förutsättningarna i organisationen för att lyckas implementera en ny varumärkesplattform Metod: Kvantitativ (enkätundersökning) Material: 715 enkätsvar från medarbetarna i Primärvården Västra Götalandsregionen Huvudresultat: Medarbetarna anser att de i hög grad får den information de behöver för att kunna genomföra sitt dagliga arbete. LÄS MER

  3. 8. Gränslös kommunikation. Kommunikation i ett globalt företag under förändring

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Åsa Borg; [2011-10-07]
    Nyckelord :Kommunikation; förändring; förändringskommunikation; internkommunikation; organisationskommunikation; globalt; mellanchefer; Volvo; kultur; interkulturell;

    Sammanfattning : Titel Gränslös kommunikation Kommunikationen i ett globalt företag under förändring Författare Åsa Borg Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap avancerad nivå Handledare Annika Bergström Termin VT 2011 Syfte Att undersöka hur kommunikationen fungerat i ett globalt företag under förändring. Metod och material Kvantitativ enkätundersökning på ett totalurval av 138 mellanchefer på Volvo Business Services. LÄS MER

  4. 9. ”Postfacken där nere är ju mer för syns skull” – En studie av kommunikation på lärplattformer vid skolor med en-till-en

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johannes Dyplin; Alexander Englund; [2011-09-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: ”Postfacken där nere är ju mer för syns skull” – En studie av kommunikation på lärplattformer vid skolor med en-till-en Författare: Johannes Dyplin och Alexander Englund Uppdragsgivare: Lärarutbildningsnämnden (LUN), Göteborgs universitet. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs Universitet. LÄS MER

  5. 10. Avhoppare och slutförare - En undersökning kring distansstudenters upplevelse av kommunikation och anledningar till avhopp/slutförande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martin Birgersson; [2011-09-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Avhoppare och slutförare - En undersökning kring distansstudenters upplevelse av kommunikation och anledningar till avhopp/slutförande Författare: Martin Birgerson Uppdragsgivare: JMG, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Jenny Wiik Sidantal: 35 sidor (11404 ord), inklusive bilagor Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kommunikationen mellan institutionen och studenterna påverkar genomströmningen på distanskursen Massmediekunskap (7,5 hp) och vilka anledningar till avhopp som kan vara påverkbara genom kommunikation. Metod: Kvantitativ enkätundersökning Material: Enkätundersökning, kursregisterutdrag och kursmaterial. LÄS MER