Sökning: "logistik marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden logistik marknadsföring.

  1. 1. To what extent does ethnic marketing theories apply to multi-ethnic consumers? : A qualitative study examining the impact of the consumer acculturation process on ethnic marketing within a multi-ethnic country (Sweden)

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Albin Hedstål; Ranim Chihabi; Eddy Nganji; [2022]
    Nyckelord :Business administration; International Business;

    Sammanfattning : Ethnic marketing highlights the significance of ethnic and cultural influence on the perception of the advertisement by the end customer. Ethnic marketing has existed for a long time, companies worldwide have been trying to excel at implementing ethnic marketing in an effort to target ethnic minorities. LÄS MER

  2. 2. Bygg- och rivningsavfall i cirkulär ekonomi genom Dala återbyggdepå : Utmaningar och möjligheter till ökat återbruk av byggmaterial

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Miljövetenskap

    Författare :Sara Johansson; [2021]
    Nyckelord :Bygg- och rivningsavfall; Återanvändning; Dala återbyggdepå; Cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Apart from the mining sector, the construction and demolition sector is the mainsource of waste and nationally the construction industry accounts for a third of thecountry's total waste generation. Every year, around 10 million tonnes of waste aregenerated as a result of construction and demolition measures in Sweden, of whichonly about ten tonnes are reused. LÄS MER

  3. 3. Cirkulära affärsmodeller inom outdoorbranschen : Cirkulära tjänster, hinder, möjligheter och utveckling inom området

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Sofie Gidlund; [2021]
    Nyckelord :circular economy; circular business models; outdoor industry; circular services; obstacles and opportunities; development opportunities; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; outdoor-branschen; cirkulära tjänster; hinder och möjligheter; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Sedan 1950-talet har konsumtions- och utvinningsekonomier accelererat vilketbidragit till ett samhälle präglat av exponentiell tillväxt och linjära ekonomiskasystem. Om trenderna fortsätter förväntas konsumtionsmängder år 2050 bli tre gångerså höga sett till vad planeten klarar av. LÄS MER

  4. 4. Covid-19: Balancing risk and reward in business : A multi-case research studying Covid-19’s effects Swedish based firms’ supply chains and whether firms’ risk management has been sufficient or not.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :William Andersson-Junkka; John Lystrand; [2020]
    Nyckelord :Covid-19; coronavirus; supply chain management; risk management;

    Sammanfattning : When global complications occur firms must possess the capability to work around the new obstacles and aim to proceed with their operations as normal as possible. With the Covid-19 situation escalating day by day, the worries regarding if the companies of the world grow consequentially. LÄS MER

  5. 5. Förbättrat lagerutnyttjande för köksluckor i centrallager

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Arijan Suljov; Fadi Kawmi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Logistik handlar om att skapa produktiva materialflöden genom att planera, styra och organisera alla aktiviteter i materialflödet, från råvaruköp till produktanvändning. Logistik innefattar många delar av företaget såsom transporter, lager, marknadsföring och ekonomi. LÄS MER