Sökning: "logistik värdekedja"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden logistik värdekedja.

  1. 6. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Fredrik Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Forest companies; IKEA Industry; International logistics; International supply chains; Logistics costs; Mapping; Russia forest sector; Sourcing; Supply chain management; Supply chain performance; IKEA Industri; Internationell logistik; Internationella värdekedjor; Kartläggning; Logistikkostnader; Optimering av värdekedjor; Rysk skogssektor; Skogsföretag; Värdekedjans prestation;

    Sammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER

  2. 7. Developing a Design Science Based Decision Support Framework for Detailed Design of a Warehouse

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Oliver Sänneskog; Mattias Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Warehouse design; warehouse layout; warehousing; design science; decision support; decision framework; iterative methodology.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Problem description: Warehouses and warehousing operations are often considered as some of the most crucial elements in a company's supply chain, and often stand for more than 20 percent of a company’s total logistics costs. The actual size of these costs are, together with most of the costs related to warehouse operations, mainly consequences of the decisions made when designing the warehouse. LÄS MER

  3. 8. Etiskt ansvarstagande : Med avstamp i de gap som kan uppstå mellan ett företags uppförandekod och en underleverantörs arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Magnussen; Therese Jakobsen; [2015]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; sustainable developement; ethical responsibility; Code of Conduct; value chain; process; work method; CSR; hållbar utveckling; etiskt ansvarstagande; Code of Conduct; värdekedja; leverantörsrevisioner; process; arbetsmetod;

    Sammanfattning : Kurs: Ämnesfördjupande arbete i logistik och ekonomistyrning, 2FE02E, 2FE20E Författare: Therese Jakobsen och Matilda Magnussen Handledare: Petra Andersson Titel: Etiskt ansvarstagande – Med avstamp i de gap som kan uppstå mellan ett företags uppförandekod och en underleverantörs arbetssätt Bakgrund: I dagens samhälle krävs det att företag tar ett större etiskt ansvar och verkar för en hållbar utveckling. Det ansvarsfulla företaget är ett uttryck för det företag som aktivt arbetar med Corporate Social Responsibility. LÄS MER

  4. 9. A Sustainable Intensification of the Swedish Cereals Production

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamik

    Författare :Ljungberg Joel; Bergqvist William; [2015]
    Nyckelord :sociotechnical system; multi-level perspective; reverse salient; sustainable business; Sociotekniskt system; flernivås perspektiv; reverse salient; hållbara affärsmodeller;

    Sammanfattning : The natural environment will become an increasingly important arena for economic competition in the future. The growing world population and the increased global consumption raise concerns about the sustainability of the current and future use of natural resources. LÄS MER

  5. 10. Ett sätt att konkurrera i logistikbranschen - A Way to Compete in the Transport Industry

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ulrika Heideman; [2014]
    Nyckelord :Logistik; Kvalitet; Leveransservice; Flexibilitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats är behållningen av en fältstudie som har gjorts på ett företag inom transport- och logistikbranschen. Jag har använt mig av både primär (intervjuer) och sekundär data (hemsida, hållbarhetsrapport, företagstidning etc.) för att ta reda på hur företaget gör för att kunna konkurrera i branschen. LÄS MER