Sökning: "lokal marknadsföring"
Visar resultat 31 - 35 av 54 uppsatser innehållade orden lokal marknadsföring.
31. Krympande kommuner : En innehållsanalys av kommunala översiktsplaner
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Utvecklingen i Sverige de senaste åren kännetecknas av befolkningsminskning i landets gles- och landsbygder medan storstädernas befolkningsmängd ökar. Syftet med arbetet är att undersöka om det finns några metoder och strategier som de krympande kommunerna har använt sig av för att försöka vända stagnationen samt att jämföra dessa med hur problemet hanteras i andra delar av världen. LÄS MER
32. En småföretagares introduktion
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syfte är att beskriva strategiska aspekter en småföretagare möjligen kan använda vid en introduktion. Frågeställning: Hur kan en småföretagare introducera en produkt? Metod: Teori inom forskningsämnet har granskats och ett område har identifierats där ett teoretiskt bidrag kan göras. LÄS MER
33. Den närproducerade måltiden : En studie om svensk matturism utifrån de tre perspektiven möjligheter, upplevelser och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Matturism och närproducerade måltider har fått allt mer uppmärksamhet inom turismnäringen på senare år. I skrivande stund pågår ett projekt kallat Sverige – det nya matlandet som åsyftar att göra Sverige bäst på mat i Europa. LÄS MER
34. Från pitepalt till grönsaker från Ekerö : En studie av butikschefers och konsumenters attityder till lokal mat i Stockholmsregionen
Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaperSammanfattning : Matproduktionens globala dimensioner och dess specialiserade och intensiva jordbruksmetoder tär på både den sociala och den ekologiska hållbarheten. Ett minskat avstånd mellan producenter och konsumenter genom konsumtion av mer lokal mat skulle kunna förbättra situationen. LÄS MER
35. Gymnasieval. En utbildningssociologisk studie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats var att undersöka hur elever i år 9 i vår kommun beskriver gymnasieprogrammen och vilka kunskaper de har om området. Vi ville också ta reda på om gymnasieprogrammen hade olika status och vilka faktorer ungdomarna tycker är viktigast att ta hänsyn till vid gymnasievalet samt om de omedvetet blir påverkade av genus, kulturellt kapital eller habitus. LÄS MER