Sökning: "lokal marknadsföring"

Visar resultat 31 - 35 av 54 uppsatser innehållade orden lokal marknadsföring.

  1. 31. Krympande kommuner : En innehållsanalys av kommunala översiktsplaner

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Karolina Ehrén; [2012]
    Nyckelord :fysisk planering; översiktlig planering; översiktsplan; krympande kommuner; stagnerade städer; befolkningsminskning; strategier;

    Sammanfattning : Utvecklingen i Sverige de senaste åren kännetecknas av befolkningsminskning i landets gles- och landsbygder medan storstädernas befolkningsmängd ökar. Syftet med arbetet är att undersöka om det finns några metoder och strategier som de krympande kommunerna har använt sig av för att försöka vända stagnationen samt att jämföra dessa med hur problemet hanteras i andra delar av världen. LÄS MER

  2. 32. En småföretagares introduktion

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Viktor Norlander; Johan Forshällen; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syfte är att beskriva strategiska aspekter en småföretagare möjligen kan använda vid en introduktion. Frågeställning: Hur kan en småföretagare introducera en produkt? Metod: Teori inom forskningsämnet har granskats och ett område har identifierats där ett teoretiskt bidrag kan göras. LÄS MER

  3. 33. Den närproducerade måltiden : En studie om svensk matturism utifrån de tre perspektiven möjligheter, upplevelser och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gina Häggebjer; Lina Södergren; [2011]
    Nyckelord :Närproducerat; matturism; upplevelser; möjligheter; marknadsföring av upplevelser;

    Sammanfattning : Matturism och närproducerade måltider har fått allt mer uppmärksamhet inom turismnäringen på senare år. I skrivande stund pågår ett projekt kallat Sverige – det nya matlandet som åsyftar att göra Sverige bäst på mat i Europa. LÄS MER

  4. 34. Från pitepalt till grönsaker från Ekerö : En studie av butikschefers och konsumenters attityder till lokal mat i Stockholmsregionen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaper

    Författare :Linda Landin; [2011]
    Nyckelord :närproducerad mat; matkonsumtion; märkning;

    Sammanfattning : Matproduktionens globala dimensioner och dess specialiserade och intensiva jordbruksmetoder tär på både den sociala och den ekologiska hållbarheten. Ett minskat avstånd mellan producenter och konsumenter genom konsumtion av mer lokal mat skulle kunna förbättra situationen. LÄS MER

  5. 35. Gymnasieval. En utbildningssociologisk studie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Anna Helgesson; Cecilia Qvick; [2010-08-30]
    Nyckelord :gymnasieval; kapital; habitus; interaktion; genus;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats var att undersöka hur elever i år 9 i vår kommun beskriver gymnasieprogrammen och vilka kunskaper de har om området. Vi ville också ta reda på om gymnasieprogrammen hade olika status och vilka faktorer ungdomarna tycker är viktigast att ta hänsyn till vid gymnasievalet samt om de omedvetet blir påverkade av genus, kulturellt kapital eller habitus. LÄS MER