Sökning: "lokal marknadsföring"

Visar resultat 36 - 40 av 54 uppsatser innehållade orden lokal marknadsföring.

  1. 36. Servicepersonalen - Sponsringens huvudrollsinnehavare - En fallstudie om hur två hotellkedjor arbetar med sponsring av Riksteatern

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Vilén; Helena Naverbrant; Elin Levin; [2009]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; sponsring; varumärkeskapital; intern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda tillämpningen av marknadsföringsverktyget sponsring inom hotellkedjor med fokus på personalens funktion I fallstudien uppmärksammades att aktörerna på lokal och central nivå har skilda tolkningar om hur sponsringsaktiviten kommuniceras och dess övergripande mål. De lokala enheterna agerar endast efter egen uppfattning och har därmed inte använt marknadsföringsverktyget som marknadsstaben planlagt. LÄS MER

  2. 37. Servicescape : - hur används det för att höja kundens upplevelse?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Stina Olsson Arnlund; Ida Östman; [2009]
    Nyckelord :Servicescape; design; upplevelser; marknadsföring; servicescape dimensionerna; färg; ljus; ljud; lukt.;

    Sammanfattning : Företagen försöker skapa en tilltalande lokal för kunden, dockinte på ett organiserat och systematiskt sätt. Ingen avrespondenterna vid intervjun hade vetskap om servicescapebegreppet och hur stor påverkan det har för kundens upplevelseav tjänsten. LÄS MER

  3. 38. TV4 - ett företag med viljan att förbättra relationen med sina kunder : Vilka mötesaktiviteter ger störst mervärde i relationsprocessen?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Folkeson; Malin Roslund; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; relationskvalitét; aktiviteter; Relationsmarknadsföring RM ; Relationskvalitet; Relationsprocess; Mötesaktiviteter; Ömsesidigt gynnsamma relationer;

    Sammanfattning : Problem: TV4 har idag inte full kännedom om hur deras kunder ser på relationen mellan sig och kanalens säljare. Det bidrar till att TV4 får det svårare att utveckla relationen ytterligare, vilken de vill förbättra. LÄS MER

  4. 39. Radical Hotel : En affärsplan

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Mattias Thunholm; Marcus Boström; [2008]
    Nyckelord :Affärsplan; Hotell; Resande; Affärsidé; Visioner; Mål; Strategier; Marknadsföring; Varumärken; Kunder; Konkurrenter; Ekonomi; Analyser; Koncept; Beläggning; Turism;

    Sammanfattning : Vi åsyftar att undersöka möjligheterna att starta upp och driva det mindre hotellet. Vi vill med denna affärsplan undersöka marknaden och upptäcka eventuella brister i idén före den blir verklighet. LÄS MER

  5. 40. I valet och kvalet : En studie av valet till det samhällsvetenskapliga gymnasieprogrammet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Fredrik Björn; Johan Karlström; [2008]
    Nyckelord :Gymnasieskolan; Påverkansfaktorer; Samhällsvetenskapsprogrammet; Valstrategier; Val till gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Alla ungdomar i Sverige som har avslutat grundskolan med godkända betyg har rätt att söka en treårig gymnasieutbildning. Gymnasiet är en frivillig skolform som ger grundläggande kunskaper för vidare studier och för ett framtida yrkes- och samhällsliv. LÄS MER