Sökning: "Helena Naverbrant"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Helena Naverbrant.

  1. 1. Servicepersonalen - Sponsringens huvudrollsinnehavare - En fallstudie om hur två hotellkedjor arbetar med sponsring av Riksteatern

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Vilén; Helena Naverbrant; Elin Levin; [2009]
    Nyckelord :tjänstemarknadsföring; sponsring; varumärkeskapital; intern marknadsföring; interaktiv marknadsföring; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda tillämpningen av marknadsföringsverktyget sponsring inom hotellkedjor med fokus på personalens funktion I fallstudien uppmärksammades att aktörerna på lokal och central nivå har skilda tolkningar om hur sponsringsaktiviten kommuniceras och dess övergripande mål. De lokala enheterna agerar endast efter egen uppfattning och har därmed inte använt marknadsföringsverktyget som marknadsstaben planlagt. LÄS MER

  2. 2. Uppdragsrelationer i en internationell kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Levin; Carolin Nilsson; Helena Naverbrant; [2009]
    Nyckelord :agent – principal teori; relationsmarknadsföring; uppsalaskolan marknadskunskap; uppdragsrelation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Problembeskrivning Brist på marknadskunskap vid utlandsetableringar leder till att svenska företag många gånger väljer att ge i uppdrag till utländska aktörer att representera dem på främmande marknader. Uppdragsrelationer är komplexa företeelser och leder ofta till motsättningar, främst på grund av skiljda målsättningar, osäkerhet och brist på förtroende mellan de inblandade. LÄS MER