Sökning: "competition analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 1166 uppsatser innehållade orden competition analysis.

  1. 1. “What is Fun for You, is What’s Important to Us!” : Image Work and Positional Games in Swedish Upper Secondary Education

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Schunnesson; Jakob Westergren; [2019]
    Nyckelord :Competition; Discourse Analysis; Image; Upper Secondary Education;

    Sammanfattning : How do upper secondary schools work with image to compete online? Through meso-discourse analysis we have analyzed the descriptions of 147 schools offering university preparatory programs in Stockholm County, at one of the larger online information portals for upper secondary education (gymnasium.se). LÄS MER

  2. 2. DEALING WITH DRAMA : A Qualitative Study on Workplace Friendship Deterioration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Menal Suliman; Jenny Uneby; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Relationships are an essential factor for wellbeing. To create and maintain relationships is also a crucial part of many jobs. These relationships sometimes develop into friendships, which often have been viewed as positive for performance and wellbeing at the workplace. LÄS MER

  3. 3. Sommargågatan : Ett gemensamt vardagsrum att vistas i

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier; KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Lydia Storkaas; Karolina Lind; [2019]
    Nyckelord :sommargågata; gågata; sociala värden; vistelsevärde; mänskliga möten; stadsutformning; Levande Stockholm;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar konceptet sommargågator i Stockholm som ett offentligt vardagsrum med möjlighet att främja social interaktion mellan människor och möjliggöra vardaglig aktivitet. Syftet med denna studie är att undersöka sociala vistelsevärden kopplade till sommargågator samt identifiera aktiviteter och funktioner som kan stärka sommargågatans attraktionskraft, så att det blir ett gemensamt vardagsrum som attraherar och lockar olika målgrupper. LÄS MER

  4. 4. Vad påverkar konsumenters val av funktionsdryck? : En undersökning om vilka faktorer som påverkar konsumenters val av varumärke på funktionsdrycksmarknaden i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adam Hansson; Angelica Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Funktionsdrycker; hälsa; marknadsföring;

    Sammanfattning : Consumption of functional drinks has grown immensely and companies have identified the market as profitable, which has led the competition within the market to intensify. The choices of products are increasing and that evokes the question which factors consumers value when choosing a brand over another. LÄS MER

  5. 5. E-commerce and its Effects on Commercial Real Estate and F&B : Space Conversions, the Optimal Meeting Place and Future Expectations on Development in Stockholm CBD

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande; KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Hedda von Heideken; Nina Höglund; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; Retail; Food and Beverage; Meeting Place; Market Analysis; E-handel; Detaljhandeln; Mat och Dryck; Mötesplats; Marknadsanalys;

    Sammanfattning : People are becoming more digital today, and are spending the majority of their time behindscreens. Because of this, the importance to socialize have become more prominent. In thisdigital era, more businesses are establishing online. A structural reformation in the retailmarket is inevitable. LÄS MER