Sökning: "lokal marknadsföring"

Visar resultat 26 - 30 av 54 uppsatser innehållade orden lokal marknadsföring.

  1. 26. Compete Globally, Lose Locally? : The effects of Rio de Janeiro ́s hostesship of FIFA World Cup and the Olympic Games on residents in informal settlements - A case study of ’favela’ Santa Marta

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Hanna Olsson; Renée Klarberg; [2014]
    Nyckelord :global competitiveness; globalization; neoliberalism; place marketing; mega-events; Rio de Janeiro; slums; informal settlements; public spaces; Santa Marta; global konkurrenskraft; globalisering; neoliberalism; marknadsföring av städer; mega-event; Rio de Janeiro; slum; informella bostadsområden; allmänna platser; Santa Marta;

    Sammanfattning : The aim of this master thesis project is to investigate how cities strive to be globally competitive affect local residents in informal settlements, generically called slum dwellers. This question is approached trough a case study of one of Rio de Janeiro’s informal settlements ‘favela’ Santa Marta. LÄS MER

  2. 27. Kundorderstyrning i bilproducenter på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kewin Tekigerwa; Nawid Akramian; [2013]
    Nyckelord :kundorderstyrning; kundorderpunkt; kundorder; bilföretag; bilindustrin;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka, kartlägga och hitta skillnaden förkundorderpunkten och kundorderstyrning mellan de tre olika bilproducenterna. Iundersökningen valdes ett svenskt bilföretag (Volvo), ett europeiskt bilföretag (BMW) och ettasiatiskt bilföretag (Toyota). LÄS MER

  3. 28. Svenska Turistföreningens marknadsföring : Hur man inom STF arbetar med att attrahera utländska gäster

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Marga Elisabeth Dickmann; [2013]
    Nyckelord :STF; vandrarhem; marknadsföring; målgrupp; utländska besökare;

    Sammanfattning : Hur arbetar den svenska turistföreningen (STF) med att attrahera utländska turister till Sverige? Hur arbetar Kaptenshamn Hotell & Vandrarhem Halmstad som STF-anslutet vandrarhem med marknadsföring på lokal nivå? Lyckas STF att attrahera utländska gäster med hjälp av sin marknadsföring? Uppsatsen innehåller både kvalitativa och kvantitativa metoder. Den kvantitativa enkätundersökningen stödjer de kvalitativa intervjuerna med STFs marknadsföringsansvarig och en vandrarhemsägare. LÄS MER

  4. 29. ”Ideella organisationer: sanningar och konsekvenser” : Relationsskapande med volontärer genom kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marlen Garces Rivera; Malin Karlsson; [2013]
    Nyckelord :volontär; ideell organisation; kommunikation; relationsmarknadsföring; förtroendeskapande genom kommunikation; rekrytering av volontärer;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att skapa förståelse för hur sociala ideella organisationer på lokal nivå kommunicerar vid rekryteringsprocessen av volontärer samt hur de aktivt arbetar med kommunikation för att utarbeta långsiktiga relationer gentemot volontärer. För att besvara uppsatsens syfte formulerades två forskningsfrågor: Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att rekrytera nya volontärer? Hur kommunicerar sociala ideella organisationer för att bibehålla och stärka relationen gentemot befintliga volontärer? Metod För att besvara uppsatsens syfte har en kvalitativ forskningsstrategi använts. LÄS MER

  5. 30. Vakanser i kontorsfastigheter : Fastighetsföretagets arbete med vakanser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pauline Hensley; Anna Björk; [2012]
    Nyckelord :Vakanser;

    Sammanfattning : Ett fastighetsföretag som hyr ut kontorslokaler till hyresgäster arbetar dagligen med vakanser d.v.s. tomma, outhyrda lokaler och strävar efter en lägsta möjliga vakansgrad i sina fastigheter. LÄS MER