Sökning: "utländska besökare"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden utländska besökare.

  1. 1. Destinationslojalitet i Stockholm : En studie om det strategiska arbetet mot internationella marknader ur ett destinationslojalitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Akkaya; Maria Åberg; [2020]
    Nyckelord :Destination loyalty; visitor loyalty; marketing; marketing strategies; international markets; repeat visitors; repeat visitation; Destinationslojalitet; besökslojalitet; marknadsföring; marknadsföringsstrategi; internationella marknader; återkommande besökare; återbesök;

    Sammanfattning : Over the past several years destination loyalty has begun to take up an increasing amount of focus within the tourism research field. While there are still a number of question marks of its different aspects and true value to the destination, the subject has been described as prioritized. LÄS MER

  2. 2. Barriers to adopting mobile access solutions in hospitality organizations.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :OLLI PIETILÄ; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate factors that affect the attitudes towards mobile access control solutions among decision-making units (DMUs) in hospitality organizations in Finland to identify perceived benefits and barriers to adoption of mobile solutions. The first mobile access control solution was introduced in the early 2000s and is used successfully in, for example, public transport and in offices. LÄS MER

  3. 3. Inkludera flera! : - En fallstudie av Bångs plan på Stumholmen medutgångspunkt i radikal planeringsteori.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Anna Wallström; [2015]
    Nyckelord :Radikal planering; Stumholmen; Offentliga rum; Konflikt; Mångfald;

    Sammanfattning : Karlskrona har varit en stängd stad för utländska besökare under en period på 300 år men flera delar av staden har också varit stängd för allmänheten. Ett exempel på ett stängt område är Stumholmen som öppnades på 90-talet inför bomässan som hölls på ön år 1993. LÄS MER

  4. 4. Att effektivt sälja Sverige : Värdet av VisitSwedens tillvägagångssätt för att attrahera utländska resenärer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Niklas Gold; Felix Jörnén; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Samverkan; Marknadsanalys; Omvärldsanalys; Nationella turistorganisationer;

    Sammanfattning : Our main objective with this essay was to study VisitSweden’s effort to sell Sweden to foreign markets.This has been studied in relation to VisitScotland work and approach. We collected empirical data consisting of document studies and interviews with representatives of VisitSweden and VisitScotland. LÄS MER

  5. 5. Film- och litteraturturism : - ett kvalitativt fall för Wallander

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Karlsson; Anneli Lindström; [2014]
    Nyckelord :Film literature tourism; location based tourism; Ystad; Wallander tourism; sacred meaning; fictional character in existing environments; Film- litteraturturism; location based tourism; Ystad; Wallander-turism; sakral betydelse; fiktiv karaktär i befintliga miljöer.;

    Sammanfattning : Ystad har under lång tid varit en populär turistdestination för svenska och utländska besökare. Staden med dess omnejd har genom den fina miljön och dess historiska byggnader goda förutsättningar att attrahera turister till regionen. LÄS MER