Sökning: "märkeslojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet märkeslojalitet.

  1. 1. Vad väger tyngst i vågskålen? En studie om hur konkurrenskraftigt miljömässigt, socialt och etiskt ansvarstagande inomvarumärkeskapital är för att skapa märkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Emilia Eriksson; Viktor Edström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Östling Gran; Petar Milenov; [2021]
    Nyckelord :store format; customer orientation; information gathering; loyalty program; customer relationship management; relationship marketing; corporate store image and customer loyalty;

    Sammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeskommunikation och relationer inom abonnemangsbranschen : En fallstudie i varumärket 3

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Simon Jansson; [2014]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; identitet; image; reputation; positionering; märkeslojalitet; immateriella tjänster.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka relationer mellan ett varumärke i som erbjuder servicetjänster och unga konsumenter. Syftet besvaras genom fyra frågeställningar gällande varumärkets kommunikation, hur konsumenterna uppfattar varumärket och hur konsumenterna relaterar till varumärket. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsmäklarbyråns varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Dijana Efremoska; Matilda Svanberg; [2013]
    Nyckelord :fastighetsmäklare; Varumärke; märkesidentitet; kärnvärde;

    Sammanfattning : Enligt statistik från Statistiska Centralbyrån såldes det 2011 strax över 92 000 bostadsrättersamt 50 000 småhus och äganderätter i Sverige. Lokalt i Borås förmedlades 248 bostäderunder perioden november 2012 till januari 2013. Siffrorna tyder på att bostadsmarknaden ärattraktiv och i Borås agerar flera olika fastighetsmäklarbyråer. LÄS MER

  5. 5. Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jonathan Karlsson; Anders Andersson; [2013]
    Nyckelord :Brand equity; Emerging markets; Märkeskännedom; Märkesassociationer; Upplevd kvalitet; Märkeslojalitet;

    Sammanfattning : Title:  Brand Brazil – A study on brand equity in an emerging market  Authors:  Anders Andersson & Jonathan Karlsson  Subject:  Bachelor thesis in marketing, 15 credits  Keywords:  Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty  Purpose:  The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner.  Theoretical framework:  The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty  Methodology:  A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. LÄS MER