Sökning: "märkeslojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet märkeslojalitet.
1. Vad väger tyngst i vågskålen? En studie om hur konkurrenskraftigt miljömässigt, socialt och etiskt ansvarstagande inomvarumärkeskapital är för att skapa märkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. Märkeslojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om hur aktörerna i den svenska dagligvaruhandeln skapar och underhåller kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The grocery trade is part of the food industry, which is Sweden's third largest industry. It is obvious that it is an industry with a high market concentration where the market share of the three largest companies corresponds to almost 87%. LÄS MER
3. Varumärkeskommunikation och relationer inom abonnemangsbranschen : En fallstudie i varumärket 3
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka relationer mellan ett varumärke i som erbjuder servicetjänster och unga konsumenter. Syftet besvaras genom fyra frågeställningar gällande varumärkets kommunikation, hur konsumenterna uppfattar varumärket och hur konsumenterna relaterar till varumärket. LÄS MER
4. Fastighetsmäklarbyråns varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Enligt statistik från Statistiska Centralbyrån såldes det 2011 strax över 92 000 bostadsrättersamt 50 000 småhus och äganderätter i Sverige. Lokalt i Borås förmedlades 248 bostäderunder perioden november 2012 till januari 2013. Siffrorna tyder på att bostadsmarknaden ärattraktiv och i Borås agerar flera olika fastighetsmäklarbyråer. LÄS MER
5. Brand Brazil : En studie om brand equity på en emerging market
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title: Brand Brazil – A study on brand equity in an emerging market Authors: Anders Andersson & Jonathan Karlsson Subject: Bachelor thesis in marketing, 15 credits Keywords: Brand equity, Emerging markets, Brand awareness, Brand associations, Perceived quality, Brand loyalty Purpose: The purpose of this thesis is to gain deeper understanding of how a company operating on an emerging market can work with brand equity, and what benefits it provides to the brand owner. Theoretical framework: The chapter begins with a description of brand equity to be further decomposed to its four dimensions; brand awareness, brand associations, perceived quality, brand loyalty Methodology: A qualitative research method with a deductive approach is conducted, where interviews with Brand/Marketing coordinators for the Brazilian subsidiaries of Volkswagen, Toyota and General Motors, are performed. LÄS MER