Sökning: "mård"

Visar resultat 56 - 60 av 62 uppsatser innehållade ordet mård.

  1. 56. Elevinflytande : En undersöknig gällande elevers upplevelser av elevinflytande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Marilou Alaban Baoalan; Fredrik Mård; [2009]
    Nyckelord :Elevinflytande; medinflytande; grundskolans tidigare år;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete var att undersöka om och hur elever upplever sitt inflytande över undervisningen i grundskolans tidigare år. Vår undersökning bygger på en kvantitativ enkätundersökning av elevers upplevelse gällande sitt elevinflytande, samt efterföljande kvalitativa intervjuer, och är utförd på en kommunal F-4 skola, som är belägen i en medelstor kommun. LÄS MER

  2. 57. Managing Quality at the Operational Level : A Case Study at Nordea

    Kandidat-uppsats, IHH, Redovisning och finansiering

    Författare :Malin Holfve; Mikaela Mård; Maria Pekár; [2009]
    Nyckelord :Quality; Quality Management; Total Quality Management; TQM; Lean-production; Kaizen; Service Industry; Nordea; Case Study;

    Sammanfattning : The majority of researchers, believe that quality management is the aspect of strategy, a method strategically formed to gain competitive advantage. Quality must however, be managed in the sense that it fits the organization. Besides, organizations must also develop strategies to continuously improve and measure quality work. LÄS MER

  3. 58. Controlling Word-of-Mouth : A qualitative study of the hotel industry in the region of Jönköping

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Andreas Mård; Patrick Jonasson; [2007]
    Nyckelord :Word-of-Mouth; Service Marketing; Relationship Marketing; Hotel; Word-of-Mouth; Servicemarknadsföring; Relationsmarknadsföring; Hotell;

    Sammanfattning : Som människa i dagens samhälle blir man, varje dag, exponerad av ett mycket stort antal marknadsföringsbudskap i form av annonser och reklam, ett antal som är omöjligt för en enskild individ att ta in. Företag har därför svårt att nå ut till sina segment utan att spendera stora resurser på sin marknadsföring. LÄS MER

  4. 59. Values-led business : A study of the Ben and Jerry's concept and its applicability

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Andreas Nyberg; Anders Borgh; Andreas Mård; [2005]
    Nyckelord :values-led business; corporate social responsibility; Ben and Jerry s; business ethics; SIA Glass;

    Sammanfattning : The issue that is dealt with in this paper is the concept of values-led business. The idea behind the term is that businesses has a responsibility to the people and the society that make its existence possible and that social problems can not be solved unless business accepts taking on a leadership role which requires that business starts acting in the interests of the common good. LÄS MER

  5. 60. Produktplacering i konsol- och dataspel

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Mård; Max Rosengren; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under 90-talet började spelförläggare att inkludera varumärken i sina spel för att göra dem mera autentiska för spelaren. Från att i början ha varit tvungna att betala licenspengar för att använda företagens varumärken kontaktar idag annonsörer de största spelförläggarna för att synas i deras konsol- och dataspel. LÄS MER