Sökning: "malin fredriksson"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden malin fredriksson.

  1. 16. Monte Carlo Simulations of Portfolios Allocated with Structured Products : A method to see the effect on risk and return for long time horizons

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Malin Fredriksson; [2018]
    Nyckelord :Monte Carlo; Finance; Value-at-Risk; Expected Shortfall; Portfolio; Non-linear instruments; Structured Products;

    Sammanfattning : Structured products are complex non-linear financial instruments that make it difficult to calculate their future risk and return. Two categories of structured products are Capital Protected and Participation notes, which are built by bonds and options. LÄS MER

  2. 17. Player Exploration and Behaviors : The Influence of Player Navigation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Malin Runsten Fredriksson; [2018]
    Nyckelord :3D-games; Environment-Design; Funneling; Influence players; Level-Design; Navigation.;

    Sammanfattning : Guiding a player through a 3D environment can be a difficult task, especially in a game with a choice of multiple paths. Because of this, designers are often forced to implement various navigational tools such as maps, user interface (UI) elements and written explanations to help the player get from one point to another. LÄS MER

  3. 18. URBANISERINGENS OFFER BERÄTTAR En studie av strategiskt berättande i krympande landsbygdskommuner i Norrlands inland

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lars Teglund; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt2017 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 Antal ord: 15 605 Nyckelord: Strategiskt berättande, strategisk kommunikation, deltagarorienterad kommunikation, landsbygdskommuner, kommuner, rationalitetsprinciper, aktantroller, agentroller, hyckleri Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kommuner konstruerar berättelser för att framställa en positiv bild av kommunen, när dess faktiska verklighet framstår som negativ. Teori: Blandning av aktantroller (Greimas, 1966), agentroller (Propps, 1968) för att undersöka berättelsestrukturen, och Boltanski och Thévenots (2006) rationalitetsprinciper för att blottlägga vilka värden som realiseras. LÄS MER

  4. 19. INNOVATION OCH LEGITIMITET En diskursanalys av de svenska landstingens innovationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ann Bergermo; [2017-02-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 49 Antal ord: 17 007 Nyckelord: Legitimitet, diskurs, innovation, landsting, strategisk kommunikation Syfte: Mot bakgrund av det ökade användandet av begreppet innovation i dagens samhälle är syftet med studien att undersöka hur de svenska landstingen legitimerar sina innovationsstrategier genom språket samt hur de hanterar konflikter mellan olika typer av legitimitetsanspråk. Teori: Studiens teoretiska utgångspunkt är Van Leeuwens legitimeringsteori. LÄS MER

  5. 20. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER