Sökning: "marknadsföring spelbolag"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden marknadsföring spelbolag.

  1. 16. Marknadsföring i juridisk gråzon - Är den svenska lotterilagen förenlig med EU-rätten vad gäller marknadsföring av utländska spelbolag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Birgitta Prytz Blomberg; [2014]
    Nyckelord :Lotterilagen; Marknadsföring; Artikel 56; Främjandeförbud; Främjandeförbudet; Business and Economics; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna framställning syftar till att besvara frågan om främjandeförbudets förenlighet med Europeiska unionens funktionssätt om frihet att tillhandahålla tjänster samt om den svenska lotterilagen är tillämplig i meningen att marknadsföra utom landet anordnade spel på svenska hemsidor. Redogörelsen för denna uppsats grundar sig på bedömningen om den svenska Lotterilagen är förenlig med EU-rätten. LÄS MER

  2. 17. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Robin Wennström; Erik Landqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER

  3. 18. Vilka faktorer är viktiga för små onlinespel företag skall överleva på den svenska spelmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Markos Kokkinos; Andres Bustos; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I samband med teknologins snabba utveckling har internetanvändningen ökat drastiskt sedan början av 1990-talet. Under detta decenniums snabba IT-utveckling, då internet blivit mer tillgängligt för de flesta individer, uppkom onlinespel på internet. LÄS MER

  4. 19. Spelansvar - Framtiden inom spelbranschen

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Edvinsson; Emma Källänge; [2010]
    Nyckelord :Spelansvar; Svenska Spel; ATG; Etik; Moral; Lönsamhet; Marknadsföring; Spelansvarsåtgärder;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att utifrån ett etiskt och moraliskt synsätt beskriva hur spelbolagen balanserar faktorerna lönsamhet och spelansvar. Detta är genomfört med en avgränsning till två svenska spelbolag, Svenska Spel och ATG. LÄS MER