Sökning: "mobilreklam"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet mobilreklam.
1. Mobiltelefonin, det sjunde massmediet : Mobiltelefonens lämplighet som relationsmarknadsföringskanal.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar mobilmarknadsföring och ämnar svara på frågan om hur lämplig mobiltelefonen egentligen är som relationsmarknadsföringskanal. Vi har funnit de metoder som är vanligast förekommande för att sprida reklambudskap och jämför hur bra de uppfyller kraven för att vara relationsskapande. LÄS MER
2. Reklam till mobiltelefonen : att skapa nytta för sändare och mottagare med hjälp av riktlinjer
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING: Reklam till mobiltelefonen har sedan ett par år tillbaka varit tekniskt möjligt att genomföra men det är ännu tveksamt om denna kanal för reklam kommer att accepteras av marknaden och bli ett naturligt redskap för kommunikation i framtiden. Företagen och tekniken säger ja till den här utvecklingen men frågan och problemet är om konsumenten är redo. LÄS MER