Sökning: "morning paper"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden morning paper.
1. Frihet under ansvar - ett växande arbetassätt : En grundad teoristudie om effektiviten inom globala virtuella team
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : I denna socialpsykologiska uppsats har jag undersökt effektiviteten inom globala virtuella team. Ämnet är relevant att studera då dagens föränderliga arbetsvillkor ställer höga krav på anställningsbarhet och globala virtuella team är ett ökande arbetssätt. Detta arbetssätt är komplext och ställer höga krav på teammedlemmar. LÄS MER
2. Optimizing course scheduling
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Many Computer Science courses at Umeå University run at 50%-pace and students take two courses simultaneously. Lectures are held in one of four time-slots: Mondays and Thursdays or Tuesdays and Fridays, morning or afternoon. This results in four scheduling categories and courses from different categories can be taken together. LÄS MER
3. Inget strösslande med namnpubliceringar - En kvalitativ intervjustudie av sportredaktioners etiska förhållningssätt kring namnpublicering av dömda idrottare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Title: “Inget strösslande med namnpubliceringar” - En kvalitativ intervjustudie av sportredaktioners etiska förhållningssätt kring namnpublicering av dömda idrottare. Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Department of journalism, media and communication (JMG), University of Gothenburg. LÄS MER
4. Sakral Marknadsföring : religion i svensk reklam från början av 1900-talet.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how religious symbols have been used in marketing historically and how the use of religion in advertising may reflect different conceptions of religiosity. In this study, we look at which religions are used in marketing, whether it is possible to see a change in usage over time, and what it is about the religious symbols that makes them favorable to use in advertising. LÄS MER
5. “Ingen kommer ihåg vem som var först, men alla kommer ihåg vem som gjorde fel” - En intervjustudie med svenska kriminaljournalister och ansvariga utgivare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Aim of thesis: The main purpose of this study is to investigate how Swedish publishers and journalists reporting on crime relate to and discuss media ethics in their daily work and how the digitalization has influenced their work. To fulfill this aim, four questions were constructed: 1. LÄS MER