Sökning: "pedagogiskt takt i undervisningen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden pedagogiskt takt i undervisningen.

  1. 1. En magisk framtid, eller inte? : En kvalitativ intervjustudie om pedagogernas kompetenser och barns inflytande i digitaliseringen på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Rojda Aykut; Leyla Demir; [2020]
    Nyckelord :Förskollärare; Digitalisering; Digitala verktyg; Kvalitativ intervjustudie; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : I takt med att samhället utvecklas så utvecklas även förskolläraryrket, i och med det ska barnen enligt läroplanen få en adekvat digital kompetens. Denna studie syftar till att studera vilka kunskaper och kompetenser pedagogerna i förskolan har inom digitala verktyg och synliggöra uppfattningar och inställningar pedagogerna har inom detta ämne. LÄS MER

  2. 2. På språng, för en mer aktiv skoldag : En kvalitativ studie om lärares pedagogiska arbetssätt för att minska stillasittande hos gymnasieelever.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Kanchaya Maxelius; Dorentina Dogani; Alicia Larsson; [2020]
    Nyckelord :Educational working methods; learning; pedagogy; sedentary; Upper secondary school.; Gymnasieskola; lärande; pedagogik; pedagogiskt arbetssätt; stillasittande;

    Sammanfattning : School is an area where teenagers spend a lot of time and there's a lot of sedentary. Today’s teenagers are becoming increasingly sedentary as their age increases. This increases the risk of cardiovascular diseases, type 2 diabetes, depression and obesity. LÄS MER

  3. 3. Relationskompetens En kvalitativ studie om hållbar lärandemiljö och ledarskap inom ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Virgil Ibis; [2019]
    Nyckelord :Relation;

    Sammanfattning : Följande uppsats behandlar klassrummet som en arena för elevers lärande. I uppsatsen presenteras begreppet hållbar lärandemiljö som innebär klassrumsklimat där lärare arbetar med ett längre tidsperspektiv i åtanke dvs hur ett gott klassrumsklimat kan upprätthållas. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med IKT i engelskundervisning : En litteraturstudie om att använda digitala verktyg i språkundervisning i åk F-3.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Jennie Johansson; [2017]
    Nyckelord :Informations- och kommunikationsverktyg; IKT; surfplattor; IT; Digitala verktyg; Engelskundervisning för F-3.;

    Sammanfattning : I takt med att tekniken utvecklas runt om i världen synliggörs informations- och kommunikationsteknologin (IKT) allt mer i skolan. De digitala verktygens framfart är snabbare än någonsin tidigare och blir ett allt vanligare inslag i undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Vad ger SFI-kursdeltagare motivation? : En studie om hur SFI-bonusen och andra faktorer påverkar kursdeltagares studiemotivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Tiina Onkamo; [2013]
    Nyckelord :svenska för invandrare; SFI-bonus; motivation; intervju; vuxna andraspråksinlärare;

    Sammanfattning : SFI-undervisningen är en viktig hörnsten för integration av migranter till Sverige. Tidigare studier har dock visat att SFI-kursdeltagare ofta avslutar sin kurs sent. Detta är något som försvårar integrationen av dessa grupper till samhället och medför således kostnader. LÄS MER