Sökning: "Engelskundervisning för F-3."
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Engelskundervisning för F-3..
1. Digitala verktyg i engelskundervisningen : En kvalitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i engelskundervisningen för F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Vi lever i en digitaliserad värld där teknikanvändning blir allt vanligare för varje dag samtidigt som engelska är ett världsspråk. Därför är användningen av digitala verktyg i engelskundervisningen relevant, eftersom lärare använder tekniken för att stödjaspråkinlärning, förmedla information, förtydliga instruktioner och förhindra svårigheter. LÄS MER
2. Lärares metoder i engelskundervisning – en fallstudie på en svensk skola med engelskprofil
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Trots det engelska språkets betydelse i världen har jag under lärarutbildningen observerat hur lite engelskundervisning elever i årskurs F-3 har i Sverige. Det finns dock skolor med engelskprofil där det engelska språkets roll i undervisningen är större. LÄS MER
3. Tysta elever inom engelskundervisning : Lärares syn på språklig ängslan hos elever i grundskolans tidiga år.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Språkinlärning är inte alltid problemfri för elever. Ett problem som kan uppstå är språklig ängslan som gör att språkinlärning förknippas med negativa känslor. Språklig ängslan kan påverka elever långt fram i livet och även påverka andra områden om de inte uppmärksammas i tid. LÄS MER
4. Digitala läromedel i engelskundervisning : En analys av vad webbsidor kan bidra med i relation till grundskolans centrala innehåll
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Children of today grow up in a digital world. Society becomes increasingly digitized, and as a result of that, the conditions for education have changed. Digital tools become more and more common in the classroom. LÄS MER
5. Kommunikation i den svenska skolans engelskundervisning : En studie om klassrumskommunikation i 5 klasser i åk 1-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera förekomsten av olika verbala kommunikationsstrategier i några lärares engelskundervisning i 5 utvalda klasser i Sverige, bl.a. för att kunna bidra med fakta som kan inspirera lärare att utveckla sin egen undervisning. LÄS MER