Sökning: "Engelskundervisning för F-3."

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Engelskundervisning för F-3..

  1. 1. Digitala verktyg i engelskundervisningen : En kvalitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i engelskundervisningen för F-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Narmin Alzepare; Vanessa Bahar; [2021]
    Nyckelord :engelskundervisning i F-3; digitala verktyg; lärare; språkinlärning; lärarkompetens; didaktik;

    Sammanfattning : Vi lever i en digitaliserad värld där teknikanvändning blir allt vanligare för varje dag samtidigt som engelska är ett världsspråk. Därför är användningen av digitala verktyg i engelskundervisningen relevant, eftersom lärare använder tekniken för att stödjaspråkinlärning, förmedla information, förtydliga instruktioner och förhindra svårigheter. LÄS MER

  2. 2. Lärares metoder i engelskundervisning – en fallstudie på en svensk skola med engelskprofil

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Gabriella Vrigholm; [2018-08-13]
    Nyckelord :Engelskprofil; engelskundervisning; språkutveckling; andraspråk;

    Sammanfattning : Trots det engelska språkets betydelse i världen har jag under lärarutbildningen observerat hur lite engelskundervisning elever i årskurs F-3 har i Sverige. Det finns dock skolor med engelskprofil där det engelska språkets roll i undervisningen är större. LÄS MER

  3. 3. Tysta elever inom engelskundervisning : Lärares syn på språklig ängslan hos elever i grundskolans tidiga år.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Ann-Sofie Upphagen; [2018]
    Nyckelord :Language anxiety; språklig ängslan; F-3; EFL; språkinlärning; lärarens roll; klassrumsklimat; WTC; Language anxiety; språklig ängslan; F-3; EFL; språkinlärning; lärarens roll; klassrumsklimat; WTC;

    Sammanfattning : Språkinlärning är inte alltid problemfri för elever. Ett problem som kan uppstå är språklig ängslan som gör att språkinlärning förknippas med negativa känslor. Språklig ängslan kan påverka elever långt fram i livet och även påverka andra områden om de inte uppmärksammas i tid. LÄS MER

  4. 4. Digitala läromedel i  engelskundervisning : En analys av vad webbsidor kan bidra med i relation till grundskolans centrala innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sanna Larsson; Kristin Noord; [2017]
    Nyckelord :Digital kompetens; Digital natives; Webbsidor; Engelska; Årskurs F-3; Internet; Genus.;

    Sammanfattning : Children of today grow up in a digital world. Society becomes increasingly digitized, and as a result of that, the conditions for education have changed. Digital tools become more and more common in the classroom. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation i den svenska skolans engelskundervisning : En studie om klassrumskommunikation i 5 klasser i åk 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Caroline Andersson; Paulina Siniaalto; [2017]
    Nyckelord :F-3; engelskundervisning; kommunikation; interaktion; klassrumskompetens; grundskola; SETT-modellen; interactures; utveckling; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera förekomsten av olika verbala kommunikationsstrategier i några lärares engelskundervisning i 5 utvalda klasser i Sverige, bl.a. för att kunna bidra med fakta som kan inspirera lärare att utveckla sin egen undervisning. LÄS MER