Sökning: "penetrera marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden penetrera marknaden.

  1. 1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  2. 2. Shaped Charge Design : Construction of a Miniaturized Shaped Charge

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Andreas Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :Shaped Charge; Explosively Formed Penetrator; Smoothed Particle Hydrodynamics; Electron Beam Welding;

    Sammanfattning : The shaped charges on the market today ranges from about 20 to 200 mm in diameter but there is a need of smaller sizes for example in applications where a small projectile with a high speed is needed or to equip or take out drones with. The objective of this thesis work was to develop a miniaturized shaped charge with dimensions smaller than those available today and preferably with a diameter down to 10 mm. LÄS MER

  3. 3. Lika men ändå olika : En fallstudie om internationalisering av norska XXL Sport och Vildmarks verksamhet på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petar Andrejic; Palmgren Adam; [2015]
    Nyckelord :Internationalisering; kunskap; Norge; nätverk; psykisk distans; Sverige;

    Sammanfattning : Världen blir allt mer globaliserad och många företag väljer att försöka etablera sig påutländska marknader. Då varje lands marknad är unik kommer målmarknaden alltid att ivissa aspekter skilja sig från den inhemska marknaden. Att identifiera dessa skillnader äravgörande för att företagens internationalisering skall lyckas. LÄS MER

  4. 4. Layout design of a liquid packaging facility featuring GMP and Lean manufacturing

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Dario Cancar; Honghao Yu; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Seasol International Pty Ltd är ett australienskt företag som producerar ett sorts flytande organiskt gödsel. I nuläget är de marknadsledare inom flytande gödsel på den australienska marknaden. Därför vill Seasol nu i samarbete med Beijing JHM Commercial Trading Co., Ltd penetrera den kinesiska marknaden. LÄS MER

  5. 5. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER