Sökning: "Tobias Anderberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tobias Anderberg.

  1. 1. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  2. 2. Osynliga Processer : En audiell utforskning av det osynliga

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Viktor Forsse; Tobias Anderberg; [2017]
    Nyckelord :Everyday sounds; listening; invisible processes; AlgoRHYTHMS; digital materialism; critical making; Vardagliga ljud; lyssnande; osynliga processer; AlgoRHYTHMS; digital materialitet; critical making;

    Sammanfattning : Med detta kandidatarbete vill vi skapa en koppling mellan vårt lyssnande och de osynliga processer som omringar oss i den digitala teknik vi använder vardagligen. Med Salomé Voegelins okonventionella syn på hur vi lyssnar på vår omgivning samt teorin kring AlgoRHYTHMS som utgångspunkt har vi genomgått en djupgående utforskning av denna relation. LÄS MER

  3. 3. Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Anderberg; Daniel Karlsson; [2011-09-14]
    Nyckelord :Personaltidning; masskommunikation; masskommunikation; uses and gratifications; budskapsförmedling; mottagarperspektiv; koncern; global; koncern; global; internkommunikation; webbenkät;

    Sammanfattning : Titel: Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen Författare: Tobias Anderberg och Daniel Karlsson Uppdragsgivare: Svenskt stål AB (SSAB) Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs universitet, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation Termin: Vårterminen 2011 Handledare: Jonas Ohlsson Sidantal: 45 sidor, 11 616 ord Syfte: Att ta reda på om företagets personaltidning förmedlar mål, vision och värderingar så att de anställda identifierar dem Metod: Kvantitativ webbenkät Material: Webbenkät med 293 svarande av totalt 712 anställda Huvudresultat: Resultatet visar att budskapen om mål, vision och värderingar i Steel kan identifieras av läsarna. Steel upprätthåller denna kunskap. LÄS MER