Sökning: "syn hörsel lukt smak och känsel"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden syn hörsel lukt smak och känsel.

  1. 1. "Gillar jämn kroppskontakt, att ligga och bli omsluten" - Sensorisk känslighet och sexualitet bland personer med högfungerande autism/aspergers syndrom

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Anna Lindskog; [2018]
    Nyckelord :autism; aspergers syndrom; högfungerande autism; sensorisk känslighet; sexualitet; sensorisk skript; sensorisk aspekt;

    Sammanfattning : Personer med högfungerande autism/aspergers upplever de sensoriska intryckenpå ett annorlunda sätt än flertalet andra och många beskriver att de lider avsensorisk överbelastning. Tidigare sexualitetsforskning är begränsad inomautismområdet, likaså är forskning om sensorisk känslighet. LÄS MER

  2. 2. Hur konstruerar jag en lekplats för autistiska barn?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Emelie Lundgren; [2016]
    Nyckelord :autism; anpassad; lekplats; specialanpassad; miljö;

    Sammanfattning : Vad autism är, är ännu en gåta som inte är förklarad. Stora förklaring till det finns i det faktum att vi fortfarande vet väldigt lite om hjärnan. Vad vi kan konstatera i fallet med autism är att det är personer som har ett annorlunda sätt att uppfatta omgivningen. LÄS MER

  3. 3. En gallerias kommersiella miljö : Besökarens individuella upplevelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Camilla Romberg; My Kristiansson; Hilda Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Servicescape; Customer experience; Visual; Smell; Sound; Touch; Taste; Shopping mall; Sinnesmarknadsföring; Kommersiell miljö; Kundupplevelse; Syn; Lukt; Hörsel; Känsel; Smak; Galleria;

    Sammanfattning : Titel - En gallerias kommersiella miljö: Besökarens individuella upplevelse Ämne - Företagsekonomi, kandidatuppsats på C-nivå Författare - Hilda Gustafsson, My Kristiansson & Camilla Romberg Handledare - Dan Halvarsson Frågeställningar - Hur är den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Vad påverkar den individuella besöksupplevelsen i en gallerias kommersiella miljöer, utifrån människans fem sinnen och dess multisensoriska sinnesupplevelse? Syfte - Syftet med denna studie är att studera och skapa förståelse för hur besökaren uppmärksammar en gallerias kommersiella miljö, samt hur denna miljö påverkar besökarens individuella upplevelse utifrån sinnesmarkandsföring. Detta då få studier inom ämnet i sinnesmarkandsföring har genomförts. LÄS MER

  4. 4. Musik som "krydda" : En studie i hur musik kan användas på stjärnkrogar för att förhöja upplevelsen av mat och dryck

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Kristian Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Flavour; crossmodal; music; meal experience; Flavour; tvärmodal; musik; måltidsupplevelse;

    Sammanfattning : När restaurangguiden Guide Michelin utdelar de prestigefyllda stjärnorna är det endast matenoch drycken som ska bedömas. Vid ett besök på en stjärnkrog möter vi emellertid en helhet iform av en atmosfär som vi upplever genom våra sinnen (syn, hörsel, känsel, lukt och smak). LÄS MER

  5. 5. Möjligheter för visualisering i presentation av småhus

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Elaf Ahmad; Mathilda Hultgren; [2015]
    Nyckelord :Visualisering; Presentation; Marknadsföring; Trivselhus; Kataloghus; Virtuell modell; Husmodell; Husdesign; Revit; BIM; VR; Virtual Reality; Husleverantör; Villa; Småhus; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Rapporten behandlar hur husleverantörer kan utveckla presentationsmaterial. De materialen som visas är olika husmodeller från företagen och behandlar bakgrundsvyer samt förbättringar i digital media. LÄS MER