Sökning: "personlig bankman"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden personlig bankman.

  1. 1. Skräddarsydda Kundrelationer : En kvalitativ studie om kundrelationer inom private banking

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergström; Emma Nordström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Banksektorn har genomgått stora förändringar den senaste tiden i den mening att stora delar av bankens tjänsteutbud har digitaliserats. Det har spekulerats kring huruvida detta har lett till mer eller mindre nöjda kunder med tanke på att kundmötena har minskat. LÄS MER

  2. 2. Personlig_Bankman - En kvantitativ undersökning om bankers kommunikation på Twitter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martin Gustavsson Dahl; Leon Burling; [2014]
    Nyckelord :Banks; social media marketing; high involvement; WOM;

    Sammanfattning : Banks and their products are traditionally characterized as high involvement, informational purchases and as such there is a need to shape the market communication to be logical and catering to the need for information that customers are bound to have. With the advent of social media and web 2. LÄS MER

  3. 3. Att fånga en oskuld : En undersökning kring ungdomars intresse för ekonomisk information online

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Deni Aganovic; Cecilia Åhrberg; [2010]
    Nyckelord :Ungdom; ekonomi; bank; personlig service; ekonomikunskap;

    Sammanfattning : Att vid 18 års ålder tvingas ansvara för sina handlingar är för många ett stort steg, inte minst då en del av ansvaret är ekonomi. Ungdomarna vänder sig ofta till föräldrarna med frågor, men var ska de vända sig när föräldrarna inte har svaret? Bankerna har börjat söka sig lägre ner i åldrarna med sin marknadsföring för att fånga kunden innan denne blir myndig, men fortfarande är det många frågetecken kring informationen ungdomarna behöver. LÄS MER

  4. 4. Inifrån eller utifrån? : en studie av motivation och ledarskap inom Nordea

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Katrin Eriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nordea beskriver i sina mål att de strävar aktivt efter att ha högt motiverade medarbetare. Frågan är vad det är som motiverar medarbetare? Inom Nordea är de två vanligaste yrkesgrupperna personlig bankman och placeringsspecialsist. LÄS MER

  5. 5. Storbanker och Nischbanker : - en studie om faktorer som orsakar trögrörlighet utifrån ett bransch- och kundperspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Holmgren; Amela Agic; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med att nya aktörer intar den svenska bankmarknaden ökar kraven på de stora traditionella aktörerna. Trots detta väljer ändå många bankkunder att stanna kvar vid sin ursprungliga bank, vilket är en bidragande orsak till att det fortfarande råder en märkbar trögrörlighet på marknaden. LÄS MER