Sökning: "phoneme"

Visar resultat 26 - 30 av 45 uppsatser innehållade ordet phoneme.

  1. 26. Features of Arabic-French code-switching in Morocco : a sociolinguistic case study on intra-sentential code-switching in Morocco

    Master-uppsats, Lunds universitet/Arabiska; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Juhan Luomala; [2016]
    Nyckelord :French; Arabic; Morocco; code-switching; sociolinguistics; focus group interview; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This Master’s thesis is a sociolinguistic case study about intra-sentential code-switching, also known as code-mixing, between colloquial Moroccan Arabic and French. The data is collected by arranged interviews with focus groups consisting of university students in Rabat, Morocco, in order to investigate the trends and the extent of the occurrence of French in speech situations where intra- sentential code-switching between colloquial Moroccan Arabic and French is present. LÄS MER

  2. 27. Att utforma undervisning i avkodning : En kvalitativ studie om hur sju lärare beskriver sitt arbete för att utveckla elevers färdighet att avkoda ord

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Caroline Forslund; [2016]
    Nyckelord :decoding; instruction; phoneme and grapheme; pupils´ needs; teachers importance; mediating tools; avkodning; undervisning; fonem och grafem; individanpassat; lärares betydelse; medierande verktyg;

    Sammanfattning : Färdigheten att avkoda ord är en grundläggande förutsättning för förmågan att läsa och har därmed en avgörande roll i elevers läsutveckling. Framgångsrik undervisning krävs för att eleverna ska ges möjlighet och förutsättningar att utveckla färdigheten att avkoda, det vill säga förståelse för sambandet mellan fonem och grafem. LÄS MER

  3. 28. "Avkodningen är ju nummer ett" : En kvalitativ studie om undervisningens innehåll i avkodning i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Laura Waibel; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien har sin utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet. Syftet med studien är att undersöka vilket undervisningsinnehåll i avkodning lärare med erfarenhet av att arbeta i årskurs 1 väljer att undervisa om. LÄS MER

  4. 29. Fonologisk medvetenhet och läsförmågor hos barn i åk 1 och 3 : En jämförelse mellan de fonologiska deltesten ur ett standardiserat test (UMESOL och projektet Legilexis testmaterial

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för klinisk och experimentell medicin

    Författare :Maja Sahlsten; Heli Degerman; [2016]
    Nyckelord :Legilexi; phonological awareness; different reading abilities; reading development; secondary school students;

    Sammanfattning : The present study is a small part of a project that is named Legilexi which includes a screening test where the purpose is to identify children who are at risk of having reading- and writing difficulties. The aim of the present study was primarily to investigate the relationship between phonological awareness and different reading abilities in children in year 1 and 3. LÄS MER

  5. 30. Swedish Second Language Learners’ Ability to Pronounce English Contrastive Consonant Phonemes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Caroline Uggla; [2016]
    Nyckelord :Contrastive phoneme; Pronunciation; Sixth form;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate sixth form students’ pronunciation, and their exposure to English during their English lessons in school. The focus of the study is to investigate whether or not the students have problems with pronouncing the contrastive consonant phonemes that do not exist, or are rarely used in the Swedish language (i. LÄS MER