Sökning: "Contrastive phoneme"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Contrastive phoneme.
1. Uttalsundervisning i svenska som andraspråk : En intervjustudie om faktorer, arbetssätt och arbetsmetoder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka erfarna lärare i svenska som andraspråks uppfattningar i arbetet med momentet uttal. Detta syfte avser jag uppfylla genom att besvara följande frågor: 1. Vilka faktorer påverkar enligt lärarna elevers uttal i svenskan? 2. Vilka arbetssätt väljer lärarna att använda? 3. LÄS MER
2. Can you pronunce January? : A comparative study of Swedish students learning English in an at-home environment and a study-abroad environment
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : The aim of the study was to investigate whether there is a difference between Swedish learners of English in an at-home environment compared to Swedish learners of English who studied English abroad for a year, in their ability to distinguish between certain English phoneme. The method used to investigate was through a questionnaire where the informants had to identify words containing the sounds /z/, /θ/, /ð/, /ʃ/, /ʒ/, /tʃ/, /dʒ/ and /w/. LÄS MER
3. Swedish Second Language Learners’ Ability to Pronounce English Contrastive Consonant Phonemes
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : The purpose of this study is to investigate sixth form students’ pronunciation, and their exposure to English during their English lessons in school. The focus of the study is to investigate whether or not the students have problems with pronouncing the contrastive consonant phonemes that do not exist, or are rarely used in the Swedish language (i. LÄS MER
4. Charlie likes sherry and chips, Shirley likes cherries and ships : New sounds in a new language
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : This study aims at investigating the suitability of the Contrastive Analysis Hypothesis and the Speech Learning Model in describing young Swedish learners’ L2 phonology difficulties. It also explores what L1 sounds they replace L2 sounds with, and whether spelling has any influence on pronunciation. LÄS MER