Sökning: "musiklärare elever"
Visar resultat 1 - 5 av 182 uppsatser innehållade orden musiklärare elever.
1. Musikskapande med digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Musikämnets centrala innehåll innefattar musikskapande och att elever ska ges möjlighet att utveckla sin musikaliska kreativitet. Syftet med studien är att belysa hur musiklärare arbetar med musikskapande i grundskolan, där möjliggörandet av elevers kreativa förmågor synliggörs. LÄS MER
2. KREATIVT MUSIKSKAPANDE : Teori och praktik i gymnasieskolans kompositionsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Den här studien undersökte undervisningsstrategier som kunde sammanlänka musikämnets teoretiska och praktiska delar i gymnasieskolans kompositionsundervisning. Som bakgrund till arbetet låg gymnasiekursen arrangering och komposition vars läroplan till stor del fokuserar på musikens teoretiska aspekter. LÄS MER
3. Musikskapande i klassrummet : Hur lärare möjliggör elevers skapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka hur musiklärare arbetar med och möjliggör musikskapande på mellanstadiet i grundskolan. Utgångspunkterna har varit vilka ramar musiklärare ger för att möjliggöra elevernas utveckling samt vilken roll det sociala samspelet har i klassrummet. LÄS MER
4. Vad var det vi sa? Det kommer bli bra! En litteraturstudie om elevers mående inom musikutbildning och hur lärare kan främja deras välmående
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för Scen och MusikSammanfattning : Som framtida lärare blir det viktigt att få en bild över hur elevers mående ser ut inom musikämnet för att kunna skapa en god undervisning. Studiens syfte är att kartlägga elevers mående inom musikutbildning och hur lärare kan främja elevers välmående. LÄS MER
5. Det dubbla uppdraget : Fritidshemslärares professionsidentitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie bygger på sju djupintervjuer med fritidshemslärare som undervisar eller har undervisat i fritidshem och musik. Studiens syfte är att undersöka hur fritidshemslärare upplever att deras professionsidentitet påverkas av att arbeta i två skilda verksamheter. LÄS MER