Sökning: "pris kundsegment"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden pris kundsegment.
1. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
2. Självbetjäning - till vilket pris? : En kvalitativ studie om vilka faktorer som påverkar kunders roll och användning av självbetjäningstjänster.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Syfte – Syftet med denna uppsats är att få ökad förståelse över varför kunder väljer att använda självbetjäningstjänster (SBTs) och vilken påverkan detta har på kundens roll i användandet. Design/metod/tillvägagångssätt – Studien har en kvalitativ ansats och genomfördes med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . LÄS MER
4. Hur påverkas företag och deras konsumenter av sametablering/klustring?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Vi lever idag i ett konsumtionssamhälle som ständigt expanderar. Butikerna har blivitfärre men de existerande butikerna har istället också blivit större. Stadskärnornautvidgas och det byggs hela tiden nya köpcentrum runtomkring städerna eller så utökasde redan befintliga köpcentrumen. LÄS MER
5. Norra Skogsägarnas position som trävaruleverantör : en marknadsstudie mot bygghandeln i Sverige och Norge
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Kundanpassningar inom den svenska sågverksnäringen är nödvändigt för att stärka branschens konkurrenskraft. Dock innebär kundanpassningar resurskrävande investeringar genom hela värdekedjan från skog och industri till marknad. Investeringarna bör baseras på god kunskap om vad kunderna efterfrågar. LÄS MER