Sökning: "rapport historia"
Visar resultat 16 - 20 av 93 uppsatser innehållade orden rapport historia.
16. Gångstråk Södermalm : Södra Götgatan- ett gaturum för de gående
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier; KTH/TransportplaneringSammanfattning : I städer runt om i världen omvandlas körfält och parkeringsplatser till ytor för gående och rekreation. Bilens och vägtrafikens dominans ifrågasätts och människan till fots tillåts ta plats. Gående fyller en avgörande roll i den levande och hållbara staden. LÄS MER
17. Investigating the Magnetic Susceptibility of Cornish Loess as a Tool for Understanding the Palaeoclimate of SW England
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Loess is a silty material produced via glacial grinding and its deposition is usually associated with colder periods when there is a considerable increase in atmospheric dust transport. The magnetic susceptibility of loess-palaeosol sequences has been the subject of extensive research within palaeoclimatology as it has proven to be reliable climate proxy. LÄS MER
18. Collective Housing From a Sustainable Perspective : An Investigative Work Within Architecture
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : The purpose of this work has been to investigate how housing can be designed to be more sustainable and to design a sustainable collective housing based on the information obtained through this work. The concept of sustainability in this report has been divided into two main aspects: ecological and social sustainability. LÄS MER
19. Cresto Group AB - expect more : Räddningsprodukt - RP01
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Cresto Group AB startades år 1999 av entreprenören Jonas Cedås. Cresto Group AB bygger på en lång historia av både praktisk och teoretisk erfarenhet av höjdarbete inom olika industrier, länder och kulturer. LÄS MER
20. Vad gör elever med historiebruk?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Problemområdet för denna undersökning bottnar i uppgifter om att historieundervisningen i skolan erbjuder få möjligheter till elever att reflektera över sitt eget och andras historiebruk (Skolinspektionen, rapport 400-2013:6837, 2014). Syftet är att undersöka vad elever gör när de förklarar och värderar historiebruk, ett år efter avslutad kurs i Historia 2a. LÄS MER