Sökning: "realisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet realisationer.
1. High frequency rainfall data disaggregation with a random cascade model : Identifying regional differences in hyetographs in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The field of urban hydrology is in need of high temporal resolution data series in order to effectively model and analyse existing and future trends in extreme precipitation. When high resolution data sets are, for any number of reasons, not available for a given location, the technique of disaggregation using a random cascade model can be applied. LÄS MER
2. Marknadsföringslagen och dynamisk prissättning - Är prismarknadsföring i kombination med dynamisk prissättning förenligt med marknadsföringslagen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Digitalisation has had a significant impact on the retail industry. Due to strong competition, price-conscious consumers and dynamic pricing (a pricing strategy in which prices varies several times throughout the day) prices in E-commerce are usually lower than prices in traditional commerce. LÄS MER
3. 20% på överkonsumtion, passar du på? : En kvantitativ studie om vad som påverkar överkonsumtion vid realisationer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Title: 20% on overconsumption, deal or no deal? Date: 2020-06-05 Paper type: Bachelor's thesis Institute: EST – Ekonomy, Society & Engineering, Mälardalens University. Writers: Hanna Kjell 950327, Yasemin Tuhral 960213 Mentor: Daniel Tolstoy Keywords - Overconsumption, Realizations, Extraversion, Neuroticism, Introvert, Non- Neurotic, Consumer Behaviour Purpose - The purpose of this study is to investigate the influence of personality on perceived overconsumption. LÄS MER
4. Köpintentioner i den moderna E-handeln : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar köpintentioner av träningskläder i en e-handel för kvinnor i generation Y och Z
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Shoppingmiljön för detaljhandeln har genomgått stora förändringar under de senaste åren. Realisationer samt kampanjer blir att vanligare och mer frekvent förekommande samtidigt som stora delar av konsumenternas olika produktköp numera sker allt mer via internethandeln istället för i fysiska butiker. LÄS MER
5. Sale, sänkt pris eller 25% rabatt : Hur reaskyltar påverkar konsumentens uppmärksamhet i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens textilindustri står inför ett problem där det produceras för mycket kläder i relation tillefterfrågan. Den höga konkurrensen i branschen förutsätter att företagen använder sig av kampanjer och realisationer för att få varorna sålda. LÄS MER