Sökning: "retailing innovation"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden retailing innovation.

  1. 11. How furniture shopping couldchange through omni-channelretailing and the use of technology-based innovations

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JOAKIM UDDENFELDT; [2014]
    Nyckelord :Omni-channel; online shopping; multi-channel; furniture shopping; omni-kanaler; online handel; multi-kanaler; möbel handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna forskning är att få en bättre förståelse för de faktorer som påverkar konsumenternas beslutsfattande vid köp av möbler och hur Omni - kanaler och teknologiska innovationer kan bidra till möbelindustrin och hur det påverkar de olika marknadsföringskanalerna och hur det i slutändan kan förändra upplevelsen för kunden. Den teori som har använts i denna studie omfattar områdena Omni  kanaler, marknadsföring och detaljhandel, allmän detaljhandel och dess kundupplevelse , beslut och konsumentbeteende vid köp av möbler, hur sociala medier påverkar marknadsföringen och teknologiska innovationer inom möbelindustrin. LÄS MER

  2. 12. Factors that Affect the Strategic Choice of Sales Channels : A Study of the Swedish Clothing Retail Industry

    Master-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :DANIEL BIÖRCK; TOM THOMASSON; [2014]
    Nyckelord :clothing retail industry; sales channels; factors; online shop; brick-and-mortar; retailers.;

    Sammanfattning : The clothing retail industry has developed globally and is today one of the world’s largest industries. In recent years, Sweden has developed a competitive fashion industry, where the new trend in e-commerce is clear. LÄS MER

  3. 13. Kitchen Worktop Expectations

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christoffer Lövstrand; Daniel Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Kitchen Worktop; Customer s Expectations; Customer Satisfaction; Customer Involvement;

    Sammanfattning : IKEA was founded in 1943 by Ingvar Kamprad and is currently retailing in 44 different countries around the globe. With the implementation of 25 year warranty the importance to validate the quality have increased to satisfy the customer. LÄS MER

  4. 14. Digital signage i butikshyllan - Kan interaktivitet skapa ytterligare en dimension av påverkan vid köpbeslutet

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jacob Kihlbaum; Mikael Bitzarakis; [2013]
    Nyckelord :In-store marketing; Digital signage; Interactive media; Consumer behavior; Marketing communication;

    Sammanfattning : Interactive media is constantly increasing in our surroundings and with the innovation of touch-screens, two-way communication with screens has become part of our daily life. Still, this well known way of process information is not often seen in the in-store environment of grocery retailing. LÄS MER

  5. 15. Ecommerce and market structure effects in theEuropean retail industry

    Master-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation

    Författare :FREDRIK WERNER; [2012]
    Nyckelord :Ecommerce; Market structure; Regional analysis; European retail industry; Panel data; Fixed effects modeling;

    Sammanfattning : Fifteen or so years into what is said to be the game changer of our time there are many fields of science  focusing  their  attention  towards  the  online  market  in  attempts  to  describe  its implications for the traditional, offline markets. Where most of the literature on economics of ecommerce focus on pricing mechanisms and growth little attention has been directed towards more general market structure effects. LÄS MER